New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Leif Baltazars »

Jag blir gång på gång mailad från detta företag med prislistor och annat. Frestande priser, många stora märken. Klart man vill köpa containervis! :lol: Någon som vet mer? :roll:

http://www.newplayaudio.com/2/htdocs/8/ ... -audio.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tips från coachen: Surfa med Google Chrome och använd "översättarknappen". Funkar kanon! I alla fall för mig som är lite dålig på Kinesiska.
Bilagor
new price list.pdf
2012-07-07
(2.6 MiB) Nerladdad 345 gånger
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Rolf Sirak
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 518
Blev medlem: lör 24 maj 2008, 10:03
Kontakt:

Re: New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Rolf Sirak »

Haloj Leif...

Ja prislistan är en bra varningsklocka att nu är det dags att sluta köpa begat
på Blocket osv....och hålla sig till L & L net anonnserna..

lev å må
häls riffo
http://www.riffo.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Matteus Budur
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 12 jun 2012, 13:41
Presentation: Tycker om all musik som låter bra i örat. Uppträder på bröllop och fester varje helg, lirar instrument från mellanöstern som Baglama Saz, Darbuka, Qanun, Kemence.
Ort: Västerås

Re: New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Matteus Budur »

8O skrattretande billiga priser

om detta är ett seriöst företag och att de inte är fejk komponenter (kina) så vf samlar vi inte ihop oss ett gäng och köper lite gott å blandat från dem. *alien* :roll:
KORG PA2xPRO & KORG PA3xPRO,
RCF TT25a

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Jag blev lite nyfiken, då det ju redan finns företag som importerar kopior från Kina och sedan sätter sitt eget namn på produkterna och kallar dem liknande namn som originalen, trots att det enda som är likt är utseendet.

Tittar man på newplayaudios hemsida och klickar sig fram till Nexo och modellen ps10, så ser man att det inte är orginal Nexo på bilden. Det syns främst på baselementet, som man kan skymta genom gallret.

Min bedömning är att det är kopior, om priset låter för billigt så är det oftast det, jag kan inte tänka mig att t.ex. Shure kan sälja mickar så billigt i Kina att detta företag kan sälja en sm58 för 10 dollar.

Tittar man på slutstegen i prislistan och Crests CA-serie så hittar man CA-20, vad är detta? Mig veterligen så har Crest Audio ingen modell som heter CA-20 i sitt sortiment.
Bilden på CA-9 har de tagit från zZounds hemsida/webshop, man ser loggan nere i vänsta hörnet.
Så även om dessa slutsteg kostar några tusen så är min bedömning att det är kopior.

Om någon ska beställa, så kan jag nog tänka mig att beställa någon enstaka produkt, just för att konstatera om det är en kopia eller inte. Jag skulle inte våga lägga en stororder med risken att få hem kopior som inte alls stämmer med vare sig specifikation eller förväntningar.
Jag har en bekant i en annan bransch som handlat lite produkter från asien och ibland kan man begära att få enstaka "varuprover" skickade, detta är nog att rekommendera som ett första steg.

Ska bli spännande att läsa om ev. framtida beställning i denna tråd :P

Mvh
Kristian

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Niklas Elste »

tror det är en såndär lx 88 som vi har ligger i ett skåp köp inte

Andreas Staglianó
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 105
Blev medlem: sön 08 okt 2006, 10:07
Ort: Eskilstuna

New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Andreas Staglianó »

Har ett par av "Bose" högtalarna på en krog i Hudiksvall, kan med säkerhet säga att det är kopior. Den tiden är över när saker var gratis i Asien bara för att man beställde en container, kvalité kostar.

Rolf Sirak
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 518
Blev medlem: lör 24 maj 2008, 10:03
Kontakt:

Re: New Play Audio fake, eller kommer allt från Kina?

Inlägg av Rolf Sirak »

För en gammal Blocket fan är det just det här som gjort att det gått grus i " vill ha nerven "...
Bara den här veckan har jag systematiskt svarat alla obs alla som säljer Shure o Sennheiser på
Blocket, nästan nya i kartong...

Med medelandet att jag köper dina micar om du uppvisar ett Svenskt kvitto på micarna...ex 4sound, Jam osv...

Ingen har skickat...

Så det börjar lukta surt...

lev å må därute
häls riffo
http://www.riffo.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 54 och 0 gäster