Turbobasportar?

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Turbobasportar?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Jag ber om ursäkt på förhand för att detta inlägg totalt saknar mening, men är bara tvungen att dela med mig av följande:

Jag upptäckte en annons på blocket där säljaren erbjuder högtalare med "Turbobasportar"!

Nyfiken som jag är, skickar jag ett mail och frågar hur dessa skiljer sig från en traditionell basreflexport, varpå jag får följande svar:
"De är hornformade och större samt fyra st".

Så, för alla er som länge undrat vad Turbobasportar egentligen är så hittar ni svaret ovan!

Själv börjar jag faktiskt bli sugen på att köpa en Engelsk state-of-the-art superhifi-ljudanläggning som erbjuds via en annan annons på blocket. För under 5000kr får man en anläggning som är lika bra som en som kostar 10 gånger mer. Dessutom får man även en rejäl punsch(!) till den aktiva basen!

Har annonsläsningen på blocket blivit bra mycket roligare på senaste tiden, eller är det bara jag som fått sämre humor med åren? :lol:

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Niklas Elste »

du kanske har börjat läsa mer hifi anonser

Tobias Olofsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 48
Blev medlem: ons 21 jul 2010, 21:57
Presentation: Skruvar mycket med bilar men ljud och ljus är ett stort intresse.

Elektriker till yrket
Ort: Töreboda

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Tobias Olofsson »

Ja lite punch vore gott. Spec när man lyssnar på bas.. Är det samma högtalare det finns blinkande lampor i?

:evil: :evil: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: *alien* *bomb* *kanin* *kanin* *kanin*

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Niklas Elste »

börjar säljarens namn på b?

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Niklas: nja, tror inte produkterna i dessa annonser kan klassas som hifi = high fidelity = högkvalitativ ljudåtergivning. Men det verkar som om man får skriva precis vad som helst på t.ex. blocket idag utan att ha någon som helst verklighetsförankring. Fast de stackars annonskontrollanterna kan ju inte sätta sig in i exakt vad som är vad i varje annons, så mest pinsamt blir det ju slutligen för annonsören själv.

Tobias: Säljaren erbjuder punsch, inte punch :wink: Fast det står inte vilken sort det är, det kanske är Flaggpunsch eller rentav Trosapunsch? :D

Söker man efter "bas med punsch" på blocket så hittar man just dessa högtalare med hela 32 inbyggda discoljus!
Grymt smidigt, slippa bära runt på en massa externa ljuseffekter när man har allting inbyggt!

Skämt åsido, det är inte snyggt att göra sig rolig på andras bekostnad, men i detta fallet är det svårt att låta bli.
Tänk om vi alla hade anmält annonserna för att beskrivningen inte överensstämmer med verkligheten?
Vilka vågar? 8)

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Leif Baltazars »

Jag har anmält alla annonser från Billebro där han uppger att han har butik i Gävle. Till slut blev jag uppringd av Blocket som påstod, -Han har webshop så han får skriva så... :roll:
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Niklas Elste »

idioti

då tappar man ju hela poengen med län ju

Användarvisningsbild
Holger Cerderberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: fre 04 feb 2011, 13:38
Presentation: jag är en glad och ljus intresserad person som alltid ger järnet
Ort: Stockholm

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Holger Cerderberg »

mm som dum jag var för något år sedan så jobbade jag inne på B i fyra dagar för att verkligen se om allas omdöme om företaget stämde... Tåkigt nog alldeles för mycket!
Rätt intressant när de ber än lägga upp blocket annonser i alla län helt random så det är så utspritt som möjligt för att man inte ska kunna missa dem även om man skulle t.ex. söka på barnvagnar...

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Den som förlorar mest på att göra bort sig på detta sätt är ju annonsören själv, man kan omöjligt skapa förtroende genom att säga att kinesiska budgetkopior är bättre än originalprodukterna från välrenommerade tillverkare.

Att sedan spamma ner blocket med annonser överallt gör ju att man blir ännu mindre nyfiken, för man vet vad som erbjuds och varför. Avsikten är helt enkelt att locka ovetande stackare till att köpa skräp.

Jag har pratat med några som handlat av denne annonsör och samtliga är missnöjda eftersom produkterna inte alls uppfyller de förväntningar som byggs upp genom att använda diverse superlativ i annonserna.
Hade det istället beskrivits att det till exempel är en budgetprodukt och om användningsområdet hade nämts tydligt så hade man uppfattat annonsen som mer seriös.

Fast idag är ju det mesta tillåtet när det gäller marknadsföring, så det är väl upp till var och ens sunda förnuft att avgöra var man vill handla.

Användarvisningsbild
Fredrik Gräslund
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 131
Blev medlem: fre 24 feb 2006, 22:40
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Fredrik Gräslund »

B-mannen har väl bevisat att bluff och blåsning går utmärkt att leva på i bortåt 30 år nu ?

Henning Andersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 29
Blev medlem: tor 16 sep 2010, 22:31
Presentation: Ex.hälsing och nuvarande Uppsalabo. Arbetar mest med inspelningar men även ibland med liveljud.

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Henning Andersson »

Jag har som vana att alltid söka "-billebro" när jag söker grejjer på blocket. Blir ju bara förbannad annars...

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Niklas Elste »

Henning Andersson skrev:Jag har som vana att alltid söka "-billebro" när jag söker grejjer på blocket. Blir ju bara förbannad annars...
x2 fast det gäller allt jag söker på bilar mm för annars brukar hans anonser komma med ändå

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Turbobasportar?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Ja, som tur är kan man ju välja bort annonserna genom ovanstående knep.

Jag kan ändå inte låta bli att kika på annonserna ibland och fnissa lite grann åt beskrivningen av produkter som till och med Rusta hade skämts för att sälja.

Det hade onekligen varit intressant att besöka butiken och lyssna på alla de fantastiska högtalarna, allt som skrivs i annonserna kanske stämmer, vem vet? :lol:

Har någon här från forument varit där och kikat/lyssnat/jämfört?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster