Eurovison Song Contest 2004

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Eurovison Song Contest 2004

Inlägg av Jonas Larsson »

Jahapp, då var det dags igen!

Sverige kör ljud och ljus, Lena Ph sjunger, hur ska det gå? :shock:

Ni som har missat riggningsdagboken ifrån Spectra+ så finns den att kika in på: http://www.spectraplus.se/escframe2004.htm

Lite fakta: http://www.eurovision.tv/english/1101.htm

Spectra kör visst ljus för fjärde gången, då slog mig frågan, hur kända är Sverige igentligen inom ljud och ljusbranschen utomlands? Måste ju finnas flera större länder som också har utrustning/kompetens för liknande arrangemang, eller är vi svenskar så bra helt enkelt :wink:
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Efter tre låtar (och minst lika många groggar :D): Varför ligger leaden så lågt?

Givetvis är vi svenskar duktiga! Både på engelska och när det gäller teknik. Fast, sedan kan man ju anta att priset spelar in också. Det gör ju det när det gäller allt annat åtminstone...

Hur länge har DM stött för ljud?

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag la oxå märke till att lead sången var redigt låg i dom första låtarna specielt i nån med en brud i vita kläder. minns ej landet.

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

jag satt vid en tv med det sunkigaste ljud som existerar så jag ska inte uttala mig om ljudet för mycket. däremot tycker jag personalen som satte i inEar-snäckorna gjorde det ganska dåligt. Sladdar som stack ut åt alla håll, inte ett dugg diskret på flera av dom medverkande..

dessutom hade ju nån sitt beltpack mitt fram på magen..! eh. kanske var en nödlösning men vackert var det itne iaf ;)

annars gav ju det hela ett proffsigt intryck, som brukligt..:D

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

gzede skrev:jag satt vid en tv med det sunkigaste ljud som existerar så jag ska inte uttala mig om ljudet för mycket. däremot tycker jag personalen som satte i inEar-snäckorna gjorde det ganska dåligt. Sladdar som stack ut åt alla håll, inte ett dugg diskret på flera av dom medverkande..

dessutom hade ju nån sitt beltpack mitt fram på magen..! eh. kanske var en nödlösning men vackert var det itne iaf ;)

annars gav ju det hela ett proffsigt intryck, som brukligt..:D
Jahaja, det finns alltså personal som är ansvarig för IEM-riggning på artisterna?

Bra bevis på hur kassa alla artister är? :? Eller bara ett antagande?

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

dawen skrev:
gzede skrev:jag satt vid en tv med det sunkigaste ljud som existerar så jag ska inte uttala mig om ljudet för mycket. däremot tycker jag personalen som satte i inEar-snäckorna gjorde det ganska dåligt. Sladdar som stack ut åt alla håll, inte ett dugg diskret på flera av dom medverkande..

dessutom hade ju nån sitt beltpack mitt fram på magen..! eh. kanske var en nödlösning men vackert var det itne iaf ;)

annars gav ju det hela ett proffsigt intryck, som brukligt..:D
Jahaja, det finns alltså personal som är ansvarig för IEM-riggning på artisterna?

Bra bevis på hur kassa alla artister är? :? Eller bara ett antagande?
eftersom det i så små sammanhang som tv4:s morgonprogram finns folk som monterar myggorna på de medverkande, antog jag att det åtminstone är nån som hjälper artisterna att få rätt inEar, och får det att sitta någotlunda...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 50 och 0 gäster