Primetec

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Primetec

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Jag ska vara DJ på ett event där Primetec ska vara teknik leverantör, någon här på forumet som vet vad för ljud/ljus jag har att vänta mig?
Senast redigerad av 1 Gunnar Klintberg, redigerad totalt 0 gånger.
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Albin Roslund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: tis 08 maj 2007, 22:05
Presentation: ....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Ort: Uppsala

Inlägg av Albin Roslund »

vad är det för evenemang ? :)

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Du kan nog vänta dig bra prylar. Primetec äger nästan uteslutande D&B ljud samt Varilite / Martin huvuden. Men någon från Primetec kan säkert svara närmare på frågan.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Thieme på forumet är ljudchief där så han kan nog berätta. Men som dom andra säger är det säkert bra skit.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Danne Persson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: ons 28 feb 2007, 23:25
Ort: Visby
Kontakt:

Inlägg av Danne Persson »

Ring Primetec och fråga!!!!

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 228
Blev medlem: mån 08 mar 2004, 01:00
Ort: Skärplinge
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Danne Persson skrev:Ring Primetec och fråga!!!!
Är inte det här ett forum där man får ställa frågor? ;)
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Raglar Kornström
Rookie
Rookie
Inlägg: 7
Blev medlem: fre 13 okt 2006, 13:54
Kontakt:

Inlägg av Raglar Kornström »

Aha, var det Primetec som fick gigget på Fyrishov?!
Lite skämt, men mycket allvar oxå, hade du varit anlitad av företaget jag arbetar på hade jag helst sett att du inte sprider såna uppgifter på ett allmänt forum, du har ingen aning om konkurrentsituationen i sådana här fall, så som regel har vi bestämt att inhyrd personal inte får yppa ett smack om sina uppdrag, utan ta alla frågor direkt till uppdragsgivaren. Hoppas ingen på Primetec blir ledsen på dig nu....

Jocke Hammar
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 240
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 17:22
Presentation: Arbetat som ljudtekniker sedan -94. Med allt från pub spelningar till världsturneer.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jocke Hammar »

Hade jag varit herr Gugge så skulle jag ringt min uppdragsgivare (uppenbarligen inte primetec) och frågat vem som är teknikleverantör.

Därefter hade jag ringt tekniklevarantören och frågat vad man får för saker, inte frågat på ett forum där man i bästa fall får kvalificerade gissningar.
Jocke Hammar

Gunnar Klintberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 175
Blev medlem: tis 09 mar 2004, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Gunnar Klintberg »

Johannes Tegern skrev:Du kan nog vänta dig bra prylar. Primetec äger nästan uteslutande D&B ljud samt Varilite / Martin huvuden. Men någon från Primetec kan säkert svara närmare på frågan.
Tack det var just sådan information jag ville veta.
Jag kommer givetvis att prata direkt med den som kommer att vara teknik ansvarig då jag får uppgifterna från min uppdragsgivare. Jag vet bara att det "troligtvis" blir dem.
Senast redigerad av 1 Gunnar Klintberg, redigerad totalt 0 gånger.
************************
Gunnar Klintberg
DJ Gugge - www.dj-gugge.se
United DJ - www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4323
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

varför ska det vara så hemligt?? Har det inte varit en "allmänn" upphandling typ??
Om han ställer en sådan fråga så kan han ju inte direkt undanröja några hemligheter!??!
Eller , jag fattar inte ditt inlägg


Raglar Kornström skrev:Aha, var det Primetec som fick gigget på Fyrishov?!
Lite skämt, men mycket allvar oxå, hade du varit anlitad av företaget jag arbetar på hade jag helst sett att du inte sprider såna uppgifter på ett allmänt forum, du har ingen aning om konkurrentsituationen i sådana här fall, så som regel har vi bestämt att inhyrd personal inte får yppa ett smack om sina uppdrag, utan ta alla frågor direkt till uppdragsgivaren. Hoppas ingen på Primetec blir ledsen på dig nu....

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Gunnar: Du har PM
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster