Irriterande saker folk gör

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Joel Lundgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 62
Blev medlem: mån 22 maj 2006, 20:13
Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK
Ort: London UK

Inlägg av Joel Lundgren »

ORDAGRANT fika pengar, eller? Haha
Joel Lundgren

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

intressant faktiskt att trenden här är tvärtemot myten.
det är folk under 25 som är griniga och de äldre erfarna teknikerna som har en ödmjuk avslappnad inställning :D

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Oerhört underhållande och lärorik tråd, och jag kan trots min status som amatör inte komma på särskilt många grejer jag gjort fel enligt era definitioner. Mina egna bidrag från egna erfarenheter:

* Råddare som vid rivning separerar apparatkablarna (t.ex. elkablarna till mixerbord, scanner och aktiv monitor) från respektive apparat pch slänger i lådan för lånade elkablar, när man lånat ihop apparaterna från tre olika ställen. Blir ett helsike för mig att stå och sortera tillbaks dom när man ska lämna tillbaka prylarna till respektive ägare sen.

* Arrangörer som säger: "Vi har ljudanläggning, ni behöver inte ta med något mer än mickarna". Men för säkerhets skull åker man dit och kollar i förväg, och konstaterar att de har en DJ-mixer med en (1) mikrofoningång, när vi ska göra ett singback-gig med 6 artister. Inga problem, vi tar med vår egen mixer... Sen sparkar nåt fyllo i publiken sönder högtalarna veckan innan giget, men arrangören bemödar sig inte att meddela mig detta, så jag får i panik låna ihop ett helt PA timmarna innan giget, som om livet inte var tillräckligt stressigt ändå.

Sen läser jag en hel del om gig på fritidsgårdar. Finns det verkligen folk som får betalt för gig på fritidsgårdar? Jag tycker synd om skattebetalarna i era kommuner ;)

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

En mycket iriterande sak jag hoppas ingen gör på minna grejer är det här *spyr*

Användarvisningsbild
Toiva Savolainen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 313
Blev medlem: tis 14 feb 2006, 12:27
Presentation: Scendesigner på heltid, mestadels för Broadcast. Jobbar dagligen i Wyg.
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Toiva Savolainen »

Niklas Elste skrev:En mycket iriterande sak jag hoppas ingen gör på minna grejer är det här *spyr*
The real throatmic!
//Toiva - Scendesigner och Wyg-proffs.
http://www.bombee.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Inlägg av Niklas Elste »

nu kan man ju ine klaga på att han har micen för långt från munen

Martin Persson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 28 aug 2007, 12:19

Inlägg av Martin Persson »

Så här kan man ju också få hem kablarna från en hyra;

Bild

Det är bara den översta kabeln som är någorlunda lindad, resten är ormbo kombinerat med gaffa, och inte gaffa av den bra modellen utan skiten som lämnar hälften kvar på kabeln när man försöker ta bort den. Men jag är int' bitter jag int'...

Undra vad kunden trodde att packcasen var till för, inte verkade den ju vara ämnad för kabel inte...

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster