jobbiga situationer.

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

jobbiga situationer.

Inlägg av Carl Breander »

Hej tänkte dela med mig utav en dålig erfarenhet från en load out jag gjorde.
Det här e dom inblandade.

Firma A som är en utländsk produktion ute på turne som spelar på stora scenen.

Firma B som är en mindre lokal firma som gör för festen med show och midda i fest lokalen i samma hus.

In och ut lasstet för bägge lokalerna sker på samma plats fast bara en truck i taget får plats.

Firma B som har varit i lokalen massa gånger och jobbat och vet vart man får och inte får ställa sina casar med tanke på nöd utgångar och liknande börjar efter rivningens slut i vanlig ordning att lassta ut alla casar intill utgången i väntan på att bilen ska komma.

Efter ett tag kommer det en ansvarig från firma A och med bestämd het säger åt firma B att här får ni inte ställa era saker för här fick inte vi ställa nånting.

Efter ett tag fattar firma A att firma B ska lassta ut samtidigt men firma Bs bil kommer före firma As bil.

Då kommer komentaren att om ni börjar lassta innan oss så kommer jag se till att ni får flytta på er för vi e större och viktigare..

Den komentaren tycker jag inte e rätt.

allt slutade med att firma B fick lassta ut där alla gästerna går ut med en mega truck som spärrar hela vägen och istället börjar taxi chauförerna att tjafsa med lastbils chaufören.

struligt och dumt
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Kommunikation är a och o. Allt sånt där blir mycket enklare då man vänder sig till de ansvariga för produktionen i helhet och bestämmer saker i förväg.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

När jag jobbar med Riksteatern på kulturhuset i hässleholm så får vi stå med Bilen halvvägs ut på gatan och blokera trafiken men även till viss del även in och utfarten till parkerings garaget. Men vi ser alltid det komiska i det. framförallt när det e 3meter melan trailern och en rabbat så klagar människor att de inte kommer förbi med sin vanliga bil. Och på vägen så klagar vissa belister att de inte kommer för bil men länstrafikens bussar kommer förbi.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Det är ju ganska vanligt att man har bråttom och ska vidare till nästa gig, och då kan jag förstå att "firma A" vill lasta ut först.

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

frankarbast
Rookie
Rookie
Inlägg: 21
Blev medlem: tor 23 feb 2006, 01:46

Inlägg av frankarbast »

så större firma har mer bråttom än liten firma?

Håller med Dawen men ofta saknas ansvariga vid utlastet, då har dom gjort sitt och smaskar på nå gott och umgås.

Jag har vid ett par tillfällen som detta tyckt: kom igen nu så hjälper vi varandra så går det snabbt.
Har funkat bra.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Det jag tror morgan menar är att den stora firman som är på turné kanske ska åka direkt till nästa stad för att om möjligt få någon timmes sömn för att sedan börja på nytt. Medans den lokala firman förmodligen inte har lika långt hem eller till nästa jobb, vi gör iaf så då vi levererat "scen, pa, mixplats" eller liknande att vi hjälper turnen komma ut med sina saker så fort som möjligt och sen börjar vi packa vårat. Men är man på två helt olika håll i lokalen så är det ju kanske svårare.

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Gustaf skrev:Det jag tror morgan menar är att den stora firman som är på turné kanske ska åka direkt till nästa stad för att om möjligt få någon timmes sömn för att sedan börja på nytt. Medans den lokala firman förmodligen inte har lika långt hem eller till nästa jobb, vi gör iaf så då vi levererat "scen, pa, mixplats" eller liknande att [glow=red]vi hjälper turnen [/glow]komma ut med sina saker så fort som möjligt och sen börjar vi packa vårat. Men är man på två helt olika håll i lokalen så är det ju kanske svårare.
Gör man som Gustaf så får man garanterat "kompisar" och nästa gång
den större firman kommer på besök så ger jag mig *** på att dom ringer till sina kompisar om dom behöver hjälp

P.S FirstLight är på gång uppåt behöver vi hjälp så ringer jag till Gustaf D.S

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Att man har bråttom till nästa gig gör det ju inte motiverat att bete sig som en bunt idioter, eller hur?

Om man är saklig och säger hur det ligger till så att den andra firman är med på att det görs som det görs av en anledning så tror jag att man får en bättre dag...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ja att bete sig som en idiot är ofta ett ganska dåligt alternativ.

Axeteg
Rookie
Rookie
Inlägg: 7
Blev medlem: sön 19 mar 2006, 20:13

Inlägg av Axeteg »

håller helt med gustaf
hjälps man bara åt så går det smidigare och snabbare

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

så större firma har mer bråttom än liten firma?

Handlar kanske inte om det då utan att Firma A kanske måste flytta sin produktion 50 mil under natten och bygga den igen kl 08:00 dagen efter, om det betyder att firma B får vänta 1 timme så skulle ju inte jag ligga sömlös över det. Men jag håller med er, hjälps man åt och inte fittar upp stylen i onödan så brukar det gå mycket fortare.
Jag tyckte också att sånt var märkligt tills jag började göra en massa supply jobb för ett gäng år sen, när man träffar på utländska produktioner så är det väldigt viktigt att man hjälper dom iväg först, så funkar det bara.
Kalla det fånigt men det finns en logik i det, dom MÅSTE iväg till nästa gig, vi behövde ju bara åka till firman och lossa..!

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

sömnlös såklart..=) hehe
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 51 och 0 gäster