Ljud O Ljus.net

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Ljud O Ljus.net

Inlägg av Nicke Löfgren »

Det har blivit ett jä*la liv på detta forum sen jag råkade dyka upp med mina inlägg!!

Om vi ska ta och ransaka vad som har hänt så är det bland den största sandlådan och lågvatten märket i ett forum jag har varit med om.

Nu ska jag inte dra in alla i mina bedömningar , det finns ett flertal eller dom flesta som agerar 100% seriöst här med.

Mina inlägg som jag har haft här har varit helt sakliga efter trådens inlägg.

Vad har hänt?? Faktist så händer det samma sak i dom flesta trådar som skrivs i detta forum.
Det finns yngre ja även äldre som lägger in frågor som vill ha en analys eller ett svar.
Och vad händer? DET svävar iväg av dessa personer som har en sådan yrketserfarenhet som går till världhistorien.
Kunde dessa killar, så skulle dom provat att gå på vatten.

Denna låga attityd som är här är en riktig skam för "kåren". Ska ni svara på inlägg , kom med ett svar som kan bedömmas med trovärdighet.

Om INTE så tycker jag att ansvariga på detta forum kan lägga in en avdelning som heter SVAMMEL så dessa herrar kan skriva av sig.

Man måste ju ifåga sätta vad som försigår här? Jag har lyckas få 3 tre varningar sista dagarna??!?!! Vilket trams.

Bla över att jag hade svarat en inläggare som skulle köpa rörligt ljus.

Intressanta hopp mellan armaturena.

VariLite---Geni, Typ 100papp i skillnad på dessa.


Jag tycker du ska titta först på vilken budget du har på jobben eller kommer att ha. Därefter kan du titta på armaturer. Du får inte fler jobb om du har 4st Varilite

Varför inte kolla på typ Robe? Där kommer du få en bra ekonomi i dina jobb


Här er man Ribban på nivån, Mitt inlägg var helt sakligt men dessa små herrar ska leka viktig.

Ska ni ha ett forum som ska vara seriöst agera efter det oxo.

Sen att ni snacka personangrepp hit och dit är ju riktigt löljligt det med! Vet ni vad det är ?
Ett par EX:

Negativa kommentarer om en person och "Jag är bättre än du"-angrepp som "Du har inget liv" och dylikt.
Rasistiska, sexistiska, homofobiska kommentarer riktade mot andra användare. Även kommentarer om en deltagares religiösa eller etniska tillhörighet även om personen tillhör t.ex. en specifik religiös grupp.
Politiska gliringar, som att kalla någon "nazist", "kommunist", "sosse", "moderat" o.s.v.
Skällsord eller svordomar riktade mot andra användare.Hot om polisanmälan eller liknande åtgärder.Stavnings/grammatikangrepp.
Dödshot
Hot om att utsätta deltagare för politisk, religiös eller liknande förföljelse av en statsmakt, arbetsgivare eller dylik instans


Med detta inlägg vill jag att alla kan tänka sig för en och två gånger innan det svaras på ett inlägg.

Är ni osäker, starta en ny tråd och diskutera där.

För här har ni chansen att göra detta forum till en stor sajt inom denna yrketskår, som varken har ett fack eller en branchorganisation.


Tack för ordet.
SoundFox, drygt 20år efter vägarna :wink:

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Har nan kallat dig for nazist ???
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4336
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

GLÖMDE :wink: :wink: :wink:


Jo kommentera gärna inlägget ur sakligt vinkling inte enstaka ord!

Trevlig kväll på er, snart börjar efterfesten :D

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

?

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Så för att få ett seriöst forum så är väl ett stort steg i rätt riktning att ingen är anonym. Så heter du Lars Urban Löfgren eller är det Nicklas. Eller är det bara din webmaster?

Och är du/ni konkurenter till Audiolights AB i Varberg? Eller är ni något sorts oregistrerat dotterbolag?

Berätta bara vem du är så vi vet och isåfall kan be om ursäkt för allt svammel!

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Så vi som inte har 20 års erfarenhet ska hålla käften?
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Har tyckt att en del svar av Bla Gustaf ECJ dawen mfl har varit ganska vassa (då menar jag mot mig själv) men om jag nu jämför dom mot SoundFox mycket intelligenta inlägg :lol: så måste jag bara få skriva
att "smågrabbarna" har mycket att komma med så nu är det nog läge för oss gubbstrutar att knipa käft hoppas du hajar att du själv bör tänka mer än en gång på vad du skriver SoundFox (det bör jag med jag vet)

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har inte varit medlem här inne så länge för jag har inte vetat att om att detta forum har funnits. Jag tycker att det e bra att den finns för här kan vi byta erfarenheter med varandra. Jag har märkt att jag har brister i min kunskap när det gäller bla senaste digitala tekniken medans jag vet att det finns det som kan det och inte har några kunskaper om den gamla analoga tekniken och vissa har kunskaper i lite av allt. Tillsammasn så kan vi hjälpa varndra om vi respekterar varandra. utann respekt så kan vi inte nå och hjälpa varandra.

Själv började jag för 15år sen och mina största kunskaper ligger inom instalation och servic reperations biten. Men vist jag kan även ratta ljud utan att kunna de fina termerna. Men de som har problam med servisen så ställer jag hjärna upp med mina erfarenheter.

Tack till ett bra forum.
///Marcus Jönsson
Ljudsystem
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Är det bara jag som inte förstår?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Hans Widell
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 52
Blev medlem: sön 05 mar 2006, 13:39
Ort: Karlstad
Kontakt:

Inlägg av Hans Widell »

tycker att denna trad har blivit ganska uttjatad. Det ar ju bara massa pajkastnig till hoger och vanster.. Skriv nagot betydelsefult som vi kan ta nytta av istallet.. Men det ar bara vad jag tycker..

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Re: Ljud O Ljus.net

Inlägg av David Wennberg »

SoundFox skrev:Om vi ska ta och ransaka vad som har hänt så är det bland den största sandlådan och lågvatten märket i ett forum jag har varit med om.
Är det här det första forumet du är på? :? Det här är ingenting mot de diskussioner som kan förekomma på exempelvis hififorum.

Det är helt naturligt att det hettar till ibland. Det här är inget att diskutera tycker jag faktiskt.

Fortsätt diskutera det ni vill diskutera, det tänker jag göra! Prat om vad som är dåligt gör ingenting bättre :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

loudnlight skrev:Har tyckt att en del svar av Bla Gustaf ECJ dawen mfl har varit ganska vassa (då menar jag mot mig själv)
Då vill jag gärna se ett exempel på vad du uppfattat som vasst mot dig från mig, så jag vet vart du drar din gräns. Så att det inte behöver hända fler gånger!

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Gustaf skrev:
loudnlight skrev:Har tyckt att en del svar av Bla Gustaf ECJ dawen mfl har varit ganska vassa (då menar jag mot mig själv)
Då vill jag gärna se ett exempel på vad du uppfattat som vasst mot dig från mig, så jag vet vart du drar din gräns. Så att det inte behöver hända fler gånger!
Förlåt, vänligen läs INGA namn i ovanstående inlägg från mig

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Jag har inte varit medlem på detta forum särskilt länge, och jag är heller ingen forumräv som hänger på en massa olika forum. Jag tycker att idén med detta forum är klockren, att man kan disskutera ljud och ljus med likasinnade. Men jag måste säga att jag börjar bli lite trött. Trött på alla trådar som spårar ur, trött på alla persoliga påhopp. Men det är kanske bara att inse att den här branchen är sån. Eller? Här i Göteborg har jag fått höra både en och annan kasta paj och snacka skit om andra konkurrenter. Jag tycker att det är otoligt barnsligt! Kan vi inte tillsammans försöka att hålla oss till ämnet i trådarna och hålla konversationen på en vettig nivå? Det skulle bli så mycket trevligare då :)

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jag vet att samma problem finns på varenda forum i hela världen! Forumet speglar verkligheten, och i verkligheten snackas det skit, folk är avundsjuka, folk har olika åsikter, folk skäller på varandra, folk berömmer, folk har svårt att underbygga sina åsikter, vissa personer pladdrar på fast de kanske inte borde, vissa har svårt att förstå när andra blir sårade, man tycker olika om saker och ting.

I ett forum får man försöka tänka en gång extra, diskuterar man person till person är det lätt att ta del av en persons uttryck och tonläge, i ett forum blir detta mycket svårare och man måste därför vara tydligare i vad man skriver. Det som någon skriver som ett skämt kan någon ta åt sig och må mycket dåligt av.

Jag vet inte hur man ska göra stämningen bättre, ibland tycker jag det är rena skitsaker som ni har hängt upp er på, ibland har jag helt hållt med er.

Vi startade detta forum för att något liknande inte fanns i Sverige, forumet har vuxit sakta men säkert, vi vill växa och bli ännu större, och detta är väldigt svårt när forumet får ett dåligt rykte och det uppfattas som alla diskussioner ligger på en låg nivå och glider iväg.

En nybörjare ska kunna ställa sin fråga och få ett sakligt svar i stället för "köp detta som är mycket mycket bättre, men som också kostar 10 gånger så mycket", en lite mer erfaren kan förhoppningsvis dela med sig av sina erfarenheter och kanske lära sig något nytt? Man blir aldrig för gammal för att lära sig nya saker.

Bland forumets medlemmar har vi ett stort spann, allt ifrån personer som precis har fått upp intresse för ljud & ljus upp till några av Sveriges största företag inom ljud & ljusbranschen och vi har medlemmar som kör flera av Sveriges största produktioner, inser ni vilken tillgång detta kan bli om vi utvecklar detta till en seriös mötesplats för likasinnande, detta kan bli hur stort som helst, men vi behöver er hjälp, er hjälp att se till så att forumet får en seriös profil, er hjälp med att sprida forumets existens till likasinnade, er hjälp med att hålla ordning på trådarna.

Hoppas ni är villiga att hjälpa till, annars kan vi likagärna lägga ned, och då ska ni veta att vi har gjort ett seriöst försök!

Är ni med?
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
Björn Lundin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: fre 09 jul 2004, 01:00
Presentation: Jobbar som elektriker på dagarna, driver ljud- och ljusfirma resten av dygnet.
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Björn Lundin »

Amen!

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Självklart är man med! :D

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 650
Blev medlem: sön 13 nov 2005, 17:59
Presentation: ........................................
Ort: Jönköping

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Håller med föregående talare, alla får ta o tänka igenom vad som skrivs en gång extra innan man drar iväg ett inlägg. Och om alla försöker hålla en vettig nivå på diskussionerna så tror inte jag att de kan vara så svårt att hålla den nivån heller.

Tack för ett bra inlägg Jonas,

//Carpvik
//Carpvik

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Magnus och Jonas, det kanske vore bra om ni pratade ihop er ordentligt med de andra som är moderatorer. Det är nog bara er två jag sett ryta till när det barkar åt skogen, aldrig de andra, och ni kan ju inte var på forumet dygnet runt. Vad ska man med moderatorer till om de inte kan/vill/vågar säga till, låsa trådar eller deleta dem? Inget ont om de som frivilligt ställt upp som moderatorer, men de kanske inte vet riktigt hur de ska hantera modereringen.

Det tror jag är enda sättet att fixa stämningen, vara stenhård från första sekunden och aldrig låta trådarna gå så långt som nu. Våga låsa trådar och deleta inlägg. Om ingen hinner se de urspårade inläggen åppstår heller ingen dålig stämning.

Sedan är det ju självklart upp till deltagarna också....
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 513
Blev medlem: fre 01 jul 2005, 01:00
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Jag kan bara styra upp i ljusdelen. Där blir det inte så mycket skit.
Har dock gett SoundFox en varning för ett inlägg där, men jag menade det som en global varning.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 56 och 0 gäster