Debatt ang politik och forumet

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Hm men nu Ingo tycker jag du är ute och cycklar. Den här tråden ligger under rubriken Off Topic. Med den rubriken tolkar jag det som att här diskuterar vi saker som inte hör hemma i de andra kategorierna. I den här kattegorien har det diskuterats allt från gps navigatorer, frukost ägg och nedläggningshotade fabriker som gör porslin. varav du har stått för två av dessa trådar, jag kan räkna upp hur många som helst!


Du vill rädda jobb i lidköping och ber folk på detta forum hjälpa till genom att skriva på en protestlista. Jag vill att bensinen ska bli billigare, för det drabbar faktiskt både mig som privatperson men även hela branchen då vi är extremt beroende av bilar av olika slag för att kunna utföra vårat arbete.


Så vad är problemet, egentligen? Tycker du inte att att du talar emot dig själv nu? Eller har reglerna ändrats under sommaren?

Bara undrar.

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Gustaf(KMD) skrev:Så vad är problemet, egentligen? Tycker du inte att att du talar emot dig själv nu? Eller har reglerna ändrats under sommaren?

Bara undrar.

Inga regler har ändrats så det är bara att diskutera på...

Här under offtopic får man diskutera precis vad som helst (nästan iaf...)
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

dawen skrev:Sänk priserna på kommunaltrafik och tågtrafik istället, samtidigt som man bygger ut kollektivtrafiken.
Häromkring är det rimligt billigt med kommunaltrafik, och tågtrafiken känns inte ovanligt dyr om man bokar en bit i förväg. Jag inser inte problemet (förutom att man måste bo i stockholm eller kanske göteborg för att ha fungerande lokaltrafik)
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

ian skrev:
dawen skrev:Sänk priserna på kommunaltrafik och tågtrafik istället, samtidigt som man bygger ut kollektivtrafiken.
Häromkring är det rimligt billigt med kommunaltrafik, och tågtrafiken känns inte ovanligt dyr om man bokar en bit i förväg. Jag inser inte problemet (förutom att man måste bo i stockholm eller kanske göteborg för att ha fungerande lokaltrafik)
Hade du bott på något annat ställe så hade du utan tvivel insett problemet.

Tycker inte heller att det är logiskt att det är billigare att flyga till London än att åka tåg till Stockholm.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Ja, jag har bott i en bonnhåla inte alls långt från din bonnhåla, så jag vet att det inte alltid stämmer att kollektivtrafik finns och funkar. Just nu är det dock skönt med extra bilskatt...eh, trängselavgift menar jag.
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Gustaf(KMD) skrev:Hm men nu Ingo tycker jag du är ute och cycklar. Den här tråden ligger under rubriken Off Topic. Med den rubriken tolkar jag det som att här diskuterar vi saker som inte hör hemma i de andra kategorierna. I den här kattegorien har det diskuterats allt från gps navigatorer, frukost ägg och nedläggningshotade fabriker som gör porslin. varav du har stått för två av dessa trådar, jag kan räkna upp hur många som helst!


Du vill rädda jobb i lidköping och ber folk på detta forum hjälpa till genom att skriva på en protestlista. Jag vill att bensinen ska bli billigare, för det drabbar faktiskt både mig som privatperson men även hela branchen då vi är extremt beroende av bilar av olika slag för att kunna utföra vårat arbete.


Så vad är problemet, egentligen? Tycker du inte att att du talar emot dig själv nu? Eller har reglerna ändrats under sommaren?

Bara undrar.
Det får du gärna göra, undra alltså. Men i reglerna till forumet står: "Hur uppträder vi mot varandra?

... . Hets mot folkgrupp och politiska diskussioner lämnar vi utanför forumet. "

Skatter och kollektivtrafikfrågor är i högsta grad politik, men jag är inte moderator och du har ju redan fått chefens välsignelse.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

:lol:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Jag håller med Ingo om att det är politik. Jag har aldrig läst reglerna men om han säger att det står så så tror jag honom, och då har han ju rätt. Reglerna gäller väl hela forumet och då även "Off topic"?

Dessutom tycker jag själv att det är bra om folk börjar ställa bilarna och utnyttjar kollektivtrafiken eller rör på fläsket istället. Det är ett faktum att miljön blir sämre och sämre tack vare bilar. Dessutom är slitaget på vägarna stort, vilket medför att man måste asfaltera om. Snacka om att det går mycket olja där!

Dessutom.. Dildo!!!

:lol: 8O :twisted: :arrow: *afromannen*

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Tycker nog att detta kan diskuteras på andra forum än detta.
Vore roligare med lite liv där det handlar om ljud o ljus....

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Men det ar ju off topic sa :wink: Tycker i alla fall det kanns jobbigt med tullar.Har traffat pa nagra st i baltimore betala en dollar for att fa aka vidare.
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Åhejåhå, så t.ex prisdumpning, utbildning, olovlig körning, ljudvolymnivå, osidosättande av upphandlingar, säkerhetsföreskrifter och svartjobb är inte politik då???

Väx upp. Låt grabben diskutera bensinskatt eller låt bli att svara på hans inlägg.
Bevisligen var detta en fråga folk vill diskutera. Vissa andra branschrelaterade frågor kommer det knappt några svar alls på!!

Sänk priserna på tågfrakt. Höj skatten på fullständigt onödiga och farliga stadsjeepar. Sänk skatten på miljöbilar, det sätter press på olje och bilindustrin som skiter i vår framtid. Sänk ljudet och spar in öronproppar och framtida läkarbesök.
Jan P.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Janne: Jag håller med dig i stort.

Kanske behövs det ett förtydligande i stil med "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Dawen, "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"...
Ja...den devisen levde Stalin, Mao, Hitler, Franko m.fl. också efter.

Var går gränsen?

Jag tycker vi har för lite politiska diskussioner, dom ska man aldrig vara rädd för. Som sagt...inga svar = ingen diskussion.

Rösta vänster för mer kultur!
Jan P.

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

För f-n ibland får du ge dig Janne....

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

:) börjar bli lång lina...

Rösta höger för sänkta arbetsgivaravgifter!
Jan P.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Janne skrev:Dawen, "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"...
Ja...den devisen levde Stalin, Mao, Hitler, Franko m.fl. också efter.

Var går gränsen?
Ska jag tolka detta som att du jämför mig med dessa diktatorer?

Isf misstänker jag att den där gränsen inte är en linje längre, utan en prick på horisonten för dig Janne.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Janne
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 166
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 12:34
Ort: Majorna

Inlägg av Janne »

Nej jisses, så ska du inte tolka det, jag förstod vad du menade.

Vill med det påvisa att man ska aldrig någonsin förbjuda politiska diskussioner. Leder aldrig till ngt gott.
Diskutera politik istället! Det är vår vardag.

Och som sagt, inga svar på linan, ingen lina...
Jan P.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Visst är politik vår vardag, givetvis. Samtidigt är vår vardag ljud- och ljusteknik! När jag är intresserad av att diskutera politik, då surfar jag till ett annat forum. När jag är intresserad av att diskutera ljudprylar, då surfar jag hit! Så enkelt är det. På samma sätt som att speakonkablarna inte åker i case som innehåller vifthuvuden! :)

P.S. Hur skriver man case i plural? En case flera cases? Casear? Casar? :roll: D.S.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Men söte Jesus.. (Hoppsan.. Nu blev det en religiös debatt..).. Det är ganska intressant att kungarna av onödiga inlägg opponerar sig så hårt i denna fråga. Det här är fan så mycket mer relevant för vår bransch än mycket annat.

Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 244
Blev medlem: tor 15 jan 2004, 01:00
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

Janne skrev:Dawen, "Partipolitisk diskussion är ej tillåten"...
Ja...den devisen levde Stalin, Mao, Hitler, Franko m.fl. också efter.

Var går gränsen?

Jag tycker vi har för lite politiska diskussioner, dom ska man aldrig vara rädd för. Som sagt...inga svar = ingen diskussion.

Rösta vänster för mer kultur!
Är du en knasboll, Janne? :roll:

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster