Mansfritt är det möjligt

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Mansfritt är det möjligt

Inlägg av Niklas Elste »

Såg att dom ska arra en hel festival helt utan män

Går det?? med tanke på hur mycke män det är jämfört med kvinnor i uthyrnings branchen

Tänker att det kan bli personalbrist


https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/ ... inansierad" onclick="window.open(this.href);return false;

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 339
Blev medlem: lör 21 feb 2009, 12:35

Re: Mansfritt är det möjligt

Inlägg av Jonas Areskough »

Inget är omöjligt, kanske bara blir lite dyrare

Användarvisningsbild
Timo Kauristo
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: ons 22 jun 2005, 01:00
Kontakt:

Re: Mansfritt är det möjligt

Inlägg av Timo Kauristo »

Ser inte problemet,finns många tjejer i alla delar av vår bransch. Kompetensen är precis samma.

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Mansfritt är det möjligt

Inlägg av Niklas Elste »

Timo Kauristo skrev:Ser inte problemet,finns många tjejer i alla delar av vår bransch. Kompetensen är precis samma.
kompitensen tvivlar jag inte på

tänkte mäst bara att jag träffar bara män när man stöter på någon i branchen

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Re: Mansfritt är det möjligt

Inlägg av Mikael Thieme »

Jag tror också att det kommer att funka fint.

Och jag tror att det kommer att bli en hyfsad jämnvikt när det gäller kompetens och erfarenhet, men jag är inte säker på att den råder idag. Orsaken är förstås att underhållningsteknik är en ganska ny bransch, och den har varit tydligt mansdominerad. De som påbörjar yrkeskarriärer i branschen idag har en betydligt jämnare könsfördelning än de som började för 30 år sedan. Det betyder att om man vill hitta en nyutbildad generalist är det lätt att hitta både kvinnor och män, men vill man hitta någon med senior kompetens och 25+ års erfarenhet har man av förklarliga skäl litet svårare att hitta kvinnor än så länge.

Hampus Jigehamn
Rookie
Rookie
Inlägg: 17
Blev medlem: sön 07 mar 2010, 13:48
Presentation: Fan för den här jävla fyrtioteckenspärren.
Ort: Stockholm

Re: Mansfritt är det möjligt

Inlägg av Hampus Jigehamn »

Rättviseförmedlingen har ett par gånger gjort listor över ljud/ljus/bildtekniker.
Tyvärr finns flera jag känner till inte med på alla listor, men tycker ändå det talar ganska mycket för att det inte bara finns folk med ***** i branschen.
https://rattviseformedlingen.se/?s=Scentekniker" onclick="window.open(this.href);return false;

David Oxe
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 140
Blev medlem: tor 01 dec 2005, 21:25
Ort: Göteborg

Re: Mansfritt är det möjligt

Inlägg av David Oxe »

Jag upplever att det är skillnad mellan länder också, det är inte lika ofta man springer på tjejer i Sverige på de klassiska positionerna som ljud/ljus/rigg som i Norge där det finns väldigt många duktiga tjejer ute på gigen.

Däremot tycker jag att det i allmänhet är väldigt få tjejer som jobbar med projektion/LED och bildteknik i Skandinavien.

edit: Och då menar jag inte på teatrar osv, utan som frilansande tekniker.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 14 och 0 gäster