Ålder?

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Ålder?

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Är det så att det bara är tjugoåringar på detta forum?

Alla som har skrivit som om dom gjort massor.

Själv är jag inte jätte intresserad av vad alla kan referera till i andra eller tredje hand.

För mig räcker det att alla skriver det "dom" varit med om.
Finns ingen orsak att hålla på att referera till andra.

Nu vet jag att det finns personer som kan reta upp sig....

Men det är min uppgift? (electroaudioHB). Eller alla andra....

:D :D :D :D :D :D :D

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

20 something and proud of it....men det vet du ju redan
Q.E.D

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 885
Blev medlem: tis 05 aug 2003, 01:00
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Ort: Växjö/Osby
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Man kan väll ha mycket erfarenheter trots att man är ung, eller?
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

är 22 och varit med om en hel del.det beror väll på hur tidigt man börjar.men sen kan man ju självklart inte gemföra sig med dom som e 30-40 liksom.
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1884
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Jag tror de flesta som skriver att de själva har varit med om något också har det i verkligheten, varför skulle man hålla på att säga att man gjort massa jobb och varit med vid massa tillfällen som man igentligen inte har? Det lyser ganska snabbt igenom!

Personer som verkligen är intresserade lär sig fort och hinner samla på sig mycket erfarenheter trots att de är ganska unga, det finns ju flera "äldre" personer här på forumet som har gjort jobb med några av de "yngre" och vad jag vet har det fungerat ypperligt och man har utbytt efarenheter med varandra trots ålderskillnaden.

Åldern är ganska ointressant så länge intresset att lära sig finns där, alla lär sig något nytt ute på gig, oavsett om man har jobbat i branschen länge eller om man är med för första gången som lokalt hump.

Yngre är också generellt sett mer aktiva på internet och på olika forum, detta speglar sig också i detta forum, vi ser gärna fler äldre rävar på forumet också, självklart!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Gäst

Inlägg av Gäst »

Newbee: Är det något speciellt du tänker på eller en generell fråga? Så mkt dumt man gör finns det inte rum att prata om saker man inte gör...

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

tror att det newbee syftar på är "en polar gjorde det där jobbet och han tyckte att det och det PA:t lät si och så...eller jag kanske missförstod...
Q.E.D

Daniel Ryden
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 45
Blev medlem: tor 14 jul 2005, 23:47
Presentation: Production Manager / Creative Director / Sound Designer
Sales director for GLP Nordic Region
Sales director for Minuit Une Nordic region
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ryden »

Newbee.. Jag förstår vad du menar.. Men man behöver inte va i medelåldern för att ha varit med om saker.. Om du bara vill diskutera med jämnåriga så är det ditt problem.. Inte vi andras.. Det vore väl dumt att inte låta oss yngre få ta del av diskussionerna när det faktiskt är vi som kommer att "ta över" efter er kanske mer rutinerade gamla rävar. Dessutom är det inte åldern som sätter gränsen för kompetens och rutin även om det ibland kan vara en delaktig faktor. Men det var väl kanske inte det du menade heller. När man är i den här branschen så gör man nästan inget annat än jobbar.. Därför vore det konstigt om det bara var äldre som har nåt att dela med sig av..
Men jag vet inte.. Du kanske tycker att man ska slita ut en generation i taget? :)

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Jag gillar forumet och tycker det messta är lika intressant att läsa om oavsett skribent. Ålder är ganska ointressant då flera här har långt mycke mer erfarenhet och kunnande än jag har trotts att jag inte är yngst...
Ljud & Ljus samt Eventsäkerhet

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 374
Blev medlem: ons 16 jul 2003, 01:00
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Ser inte heller några problem med de som är yngre, är väl bland de yngsta på forumet dock då jag endast är 19, men visst det blir ju lite tråkigt när någon säger att man gjort jobbet helt själv, då man i själva verket endast stått på sidan av och lindat kabel, men tycker inte det är så mycket sånt nu, när forumet startades så var det väl lite sånt från en del personer och sedan har det varit en del topicar ibland, men tycker inte det är så fasligt mycket sånt nu.

Har själv inte så stor erfarenhet av branschen då jag enbart jobbat tillsammans med kompisar inom Mobildisco, men man vill ju alltid lära sig mer så man försöker ju hänga på allt som går och försöka hänga med lite i svängarna.

Är inte så bra att förklara när jag skriver så det kan bli lite luddigt ibland :), men det är ju bara att fråga om man inte förstår vad jag menar!
Johnny Andersson

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Jonas skrev:Personer som verkligen är intresserade lär sig fort och hinner samla på sig mycket erfarenheter trots att de är ganska unga, det finns ju flera "äldre" personer här på forumet som har gjort jobb med några av de "yngre" och vad jag vet har det fungerat ypperligt och man har utbytt efarenheter med varandra trots ålderskillnaden.
Har jobbat en hel del med Cyberpunk, och har lärt mig väldigt mycket med det.

Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 405
Blev medlem: tis 09 nov 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Jag har gillat det här forumet.
Jag har varit villig att ge det många chanser.
Har själv bidragit till en stor del meningslösa inlägg.
Och jag har valt att kalla mig för newbee, vilket inte kanske är helt riktigt.

Jag har tyckt om att det har varit stor åldersskillnad.
Sen kom det till en punkt när det inte verkade intressant att lyssna på personer som har erfarenhet och det tar tid.

Jag må vara gammaldags men en viss respekt kan man ändå tycka att det ska finnas gentemot människor som jobbat i branschen länge.

Jag tror absolut på att det alltid finns saker som vi gamla analogrävar kan lära av er yngre.
Se bara på mig för fem år sedan visste jag inte vad ett digitalbord va?

Nu sitter jag och jobbar med ett PM5 och tycker det är kanon.

Men samtidigt är det tragiskt att personer som Ingo lämnar detta forum.
Det är en person som jag har respekt för.

Jag började denna tråd och jag ska nog vandra samma väg som Ingo...
(Kanske svarar här.....Bara för att jag tycker det är kul med bredband)

Nicklas

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Tycker verkligen att det är synd att du och många andra rävar väljer att lämna forumet. Vi yngre i branchen har självklart mycket att lära av er, och ni mycket av oss, allt är omsesidigt.

man får hoppas att forumet någon dag blir lite mera aktivt med fler som vågar gå in i disskutioner och föra fram sin talan. Är väl mindre än 1/4 som är aktiva i nu läget.
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Benjamin Reuber
Rookie
Rookie
Inlägg: 19
Blev medlem: fre 10 jun 2005, 01:00
Ort: Tranås

Inlägg av Benjamin Reuber »

Jag tycker att det är synd att det har gått så långt att folk lämnar forumet. För att man kan lära sig så ofantligt mycket av folk som har varit i branschen länge. Utan dom bli forumet inte alls lika intressant länge. Tycker du ska stanna Nicklas ;) ... man vet aldrig när man behöver ett gott råd.

Användarvisningsbild
Mikael Ekström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 75
Blev medlem: lör 03 jul 2004, 01:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Mikael Ekström »

Jag måste hålla med alla andra. Det är verkligen ledsamt att våra kunnigaste medlemmar lämnar oss av olika anledningar. Ingo har säkerligen en hel del kunskap att dela med sig av och fler med honom. Tror dock inte Ingo försvunnit helt, han har nog bara dragit ner på aktiviteten pga sitt nya jobb.

Angående frågan i första inlägget är det min starka tro att de flesta av oss fastnat för det här vädligt tidigt och på så viss hunnit jobba en hel del trots att vi bara är mellan 20-25. Jag började själv vid 14-års ålder och har därifrån till nuvarande ålder gjort en hel del jobb i olika storleksordningar.
Mikael Ekström
Ljustekniker

Frema AB
Kraftverksgatan 6
721 30 Västerås

070 - 363 94 97
021 -­ 10 33 70

Johan Danielsson
Rookie
Rookie
Inlägg: 15
Blev medlem: tor 18 mar 2004, 01:00
Ort: Oskarshamn
Kontakt:

Inlägg av Johan Danielsson »

vanudå?? har jag missat nått storgräl här..
låter som folk lämnar på-grund-av orsaker, de e ju lite trisst isf. visst man har sett en del småhugg hit o dit, har själv smågruffat på Ingo en gång (redan glömt o preskiberat.. :wink: hoppas jag) men som sagt e ju här man ser vad som händer i den stora vida världen, eller ja, mest sverige men iaf.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster