Hallon

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Hallon

Inlägg av Christer Löfgren »

>Har läst en del på det här forumet tycker inte att det skrivs så mycket
vetigt alls här (det här inlägget är inte heller vetigt men ändå)
Men vill ge Mr hallon ett tips
det verkar som om du kollar väldigt mycket på vad andra gör
och sen försöker du göra samma sak själv det är inte bra tro mej
kör dit eget race så ska du se att du kanske tjänar en 1000 lapp
nån gång per år M.v.h LOUD`N`LIGHT 8)

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det där tar jag som en personlig förolämpning.

Om du på något sätt bidragit till forumet och har åsikter som den du nyss ventilerade må vara hänt, det finns alltid plats för förbättringar, men att i sin andra post på forumet säga att det inte skrivs så mycket vettigt här är ett slag i ansiktet på oss som postar här och försöker hålla en viss nivå.

Om du inte trivs med nivån på forumet finns det ett lätt sätt att slippa bry sig. Skriv inte in www.ljudoljus.net i din webläsare någonsin igen.

Högaktningsfullt

Ingo

PS.

Hallon, att ta råd från någon som förespråkar JTS mickar på sin hemsida och har en firma som heter "Högt o Ljus" skulle jag vara försiktig med.

DS

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

instämmer till fullo...
Q.E.D

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Jag kan oxå bara hålla med även om jag hittade min egen favorit på hemsidan deras.

"Att vi har TC-Elektronik, lexicon, Behringer, Alesis i vår effektrack är en självklarhet och behöver ingen närmare förklaring"

Ehh ok säger jag då!

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 164
Blev medlem: tis 19 okt 2004, 01:00
Ort: sundsvall

Inlägg av Tomas Sagersten »

Finns det nå värre än hemsidor som spelar massa musik o skit!!! vill man höra musik har jag en stereo hemma som jag hellre lyssnar på!!!!

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Ja, sidor som bara består av en enda flash som jag inte kan se. Och dessa människor vill sälja mig IP-konnektivitet, påstås det.
"This is the updated input list"

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 207
Blev medlem: sön 11 jan 2004, 01:00
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Ort: Kiruna, men bor i Linköping
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

och personangreppen börjar hagla igen. :roll:
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja varför inte...

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Ropar man i skogen (forumet) så får man svar!

hallon 75
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 51
Blev medlem: fre 12 dec 2003, 01:00
Ort: Mariestad

Inlägg av hallon 75 »

[quote]
Har läst en del på det här forumet tycker inte att det skrivs så mycket
vetigt alls här (det här inlägget är inte heller vetigt men ändå)
Men vill ge Mr hallon ett tips
det verkar som om du kollar väldigt mycket på vad andra gör
och sen försöker du göra samma sak själv det är inte bra tro mej
kör dit eget race så ska du se att du kanske tjänar en 1000 lapp
nån gång per år M.v.h LOUD`N`LIGHT
[/quote]


Det skrivs mer vettigt här en på många andra forum!
Även fast jag har haft mina bråk med både moderator och andra medlemmar dissar jag inte sidan. Man kan lära så mycket mer här än vad du kanske tror? Frågar man något får man svar....vettiga svar!

Du säger att jag kanske tjänar en tusenlapp om året om jag kör mitt eget race...då vill jag veta följande.
1. Vems koncept följer jag?
hur kan du veta att jag inte tjänar mer än 1000:-/året..??
Jag tar bra betalt för mina jobb och har lyckats köpa både bil, ta körkort och satsa på PA biten..+ att jag precis har köpt ett nyyt trummset...mycket delvis för att jag håller på med det jag gör och tjänar pengar på det!

Att förolämpa någon på detta sätt som du har gjort..
Det är mycket dumt! TRO MIG!

Kanske borde du börja med kastratsång..
Dom sjunger väl högt..och ljust??
Nu blev jag sur på dig!

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Ok ok det var dumt formulerat av mej jag menade inte alls att förolämpa varken hallon eller någon annan. Med kör ditt eget race menade jag bara
kör så det ryker på det du själv tror på, vad du tjänar eller inte kan nog bara du själv veta. Så på det sät jag skrev om dej hallon var dumt
ber om ursäkt om du eller någon annan tog illa upp det var inte min mening.

Vist kan man se vetiga saker här men det är mycket påhopp
eller kan det vara så att jag bara har hittat trådar med just påhopp???

M.v.h "Crille"

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Jag har nu snart varit aktiv i detta forum i ett år och kan inget annat säga än att detta är ett forum där man verkligen kan få veta saker och seriösa svar. De förekommer en del påhopp i vissa trådar och vissa av dem är bara rent dumvristighet av personer.. Men de övriga påhoppen har inte varit i någon allvarlig utsträckning. Kan nog bara tycka denna histiria om Hallon har varit den värsta.. resten har väl bara varit lite smågnabb som de blir när man har olika åsikter... Och ett forum är väl till för att vädra sin åsikter och tankar och få respons.. inte allitd god respons kanske.

Du loudnlight råkade ju få en liten dålig start så här i forumet. Bra att du inser att du uttallade dig dumt eftersom du inte har någon längre erfarenhet av varken inläggen eller personerna som skriver dem.
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

loudnlight skrev:Vist kan man se vetiga saker här men det är mycket påhopp
eller kan det vara så att jag bara har hittat trådar med just påhopp???

M.v.h "Crille"

Problemet ligger ofta i att de som ställer frågorna inte får ett svar de gillar, särskilt om de som har mer erfarenhet säger att "det där kommer inte att funka".

Man måste ju ändå svara ärligt på frågor, så kanske frågeställarna slipper göra samma misstag som de äldre gjort 100 gånger för att det inte fanns någon de kunde fråga på internet när de var i den åldern.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Rakarns taskigt att man fick en så dålig start
Nu till en (enligt mej seriös fråga) hur hinner ni skriva så mycket här på forumet jobbar ni inte?
Själv har jag blivit inhyrd av ett företag (med gula fordon & svart loga)
åker på torsdag hoppas ni andra också har mycket att stå i

P.S Hoppas man får fortsätta vara med här och att ni inte är allt för sura på mej skall tänka mej för i fortsättningen D.S

Användarvisningsbild
Daniel S
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: tis 30 mar 2004, 01:00
Presentation: Systemutvecklare till vardags men DJ och lite ljudfixare på valda helger.
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Daniel S »

Den här tråden tangerar tråden "Tomte" litegrann tycker jag. Jag har fått uppfattningen att många på det här forumet känner varandra rätt så väl, både från real life och andra forum på nätet. Det verkar vara rätt så högt i tak mellan dessa personer och i sådana lägen kan tonen bli rå men hjärtlig. Vad som då kan vara gliringar mellan kompisar kan kanske av utomstående uppfattas som påhopp. Dessutom kan en del som inte tycker att det är lika högt i tak känna sig påhoppade om de blir utsatta för dessa gliringar.

Personligen gillar jag att det finns en aning humor på forumet. I övrigt tycker jag nog att de flesta svar är väl underbyggda. Om någon t ex inte får det svar den önskar angående ett inköp som verkar vara rena fyndet, så är det ju bra att personen får veta att även om priset verkar förmånligt så är det inte den prylen personen i fråga egentligen behöver.


/Daniel

Gäst

Inlägg av Gäst »

Crille: Då ber jag om ursäkt för min ton. Ditt inlägg uppfattades som du kanske förstår på ett helt annat sätt av mig.

Vad ska du göra på Starlight?

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 270
Blev medlem: fre 01 okt 2004, 01:00
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

loudnlight skrev:Rakarns taskigt att man fick en så dålig start
Nu till en (enligt mej seriös fråga) hur hinner ni skriva så mycket här på forumet jobbar ni inte?
Själv har jag blivit inhyrd av ett företag (med gula fordon & svart loga)
åker på torsdag hoppas ni andra också har mycket att stå i

P.S Hoppas man får fortsätta vara med här och att ni inte är allt för sura på mej skall tänka mej för i fortsättningen D.S
Jodå.. tror nog många av oss jobbar eller studerar lr vad vi nu alla hittar på. Men man ahr ju alltid någon liten fikapaus eller lunch som man kan ta o kika in här o se vad som hänt... tycker det är mycket positivt att många besökar sidan mera än en gång per dag. Blir ett mera levande forum då.
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1179
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Sen så är det faktiskt så att det här är slutet på ljudfolkets helg just nu! Söndag, måndag brukar vara vilo dagar ibland slinker en tidag med om man jobbat söndagen. Kika in på fredag lördag så ska du se att det är väldigt ödsligt här!

Ja pelle värkar leta personal med ficklampa just nu.. Men han har ju lite att stå i, med kents monsterturné och snart hultsfred och allt annat jox han ska styra upp!

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 98
Blev medlem: lör 07 maj 2005, 01:00
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Ort: Enköping
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

Ingo: Jag driver inte bara Loud´n´light (inte så bra namn men det blev så) Jag hyr även ut mej som chaufför så jag skall köra ut utrustning åt dom vet ej exakt till vem och hur länge just nu, men dom gör även andra transporter som inte har med ljud/ljus att göra

Angående JTS vi levererade ljud åt Peps 2 år på raken och körde JTS
rakt igenom Jojo Kempe blev överlycklig ville köpa mikarna direkt

Gäst

Inlägg av Gäst »

Vad kul, då kanske vi ses någon gång i sommar. Jag kommer i alla fall göra någon/några festivaler åt Starlight som systemtech. Om du ska till Hultsfred så får du komma förbi Atlantis så får vi röka lite fredspipa!

Dom där JTS mickarna får vara hur bra dom vill, jag skulle aldrig våga prova utan att ha något alternativ tillgängligt och aldrig på festival. Det är så det fungerar, man använder det man vet fungerar och som hyrfirma så köper man det man vet att man kan hyra ut. På den nivån där jag giggar (och flera nivåer lägre) skulle ingen någonsin komma på idén att säga "nja, vi har inga SM 81:or eller 451:or till OH, däremot har vi en jättebra mick som heter TBV" (eller vad som helst), då giggar inte det bandet, så enkelt är det. Den chansningen är alldeles för dyr för att det ska vara värt risken. Jag skulle vilja påstå att det första som de flesta får ordning på är riktiga mikrofoner. Håller ni andra med? Och återigen, JTS kan vara hur bra som helst, det är inte det som det handlar om.

Buy once, cry once är en sanning som alltid har stämt så här långt. Jag tror den fortsätter att stämma.

Mitt raljerande inlägg har jag redan bett om ursäkt för så det tänker jag inte göra igen. :wink:

Efter som jag sitter framför datorn hela dagarna så är det inte så jobbigt att slänga ett öga på forumet och författa ett svar, det är ett ganska lagom break ifrån det som jag borde göra.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 56 och 0 gäster