Eurovision

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Inlägg av Carl Breander »

Jo jag vet men med det jag skrev får man ta som sarkasm fast jag vet att det e svårt att göra det på ett forum :oops:
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Ha det slog mig precis, vilket jävla antiklimax det skulle bli om carola inte gick vidare i kvalet...hehe nog för att det bryr mig mitt mellan skinkorna men det skulle ju sväras en del ute i stugorna..!
Det är över mitt förstånd att 4.2 miljoner svenskar tittade på finalen...!

Jag hoppas hon vinner hela skiten inte ett jävla dugg för att jag bryr mig om henne eller hennes låt utan för att så många svenskar har gjort giget i många år bra....dock ej jag, men det betyder mycket för många jag känner och jag hoppas verkligen att hon vinner. Så go carola eller nått..!!!
Tror dock att hon skulle få sån hybris, utöver universums alla lagar och regler och självantända samma sekund hon vann men skit i det..!

GO CAROLA!!!! =)


Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag ska bara tilläga det att jag är inte med ibland det 4,2 miljonerna utan jag va bland de som va tvugna att jobba.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Jag med, och jag lägger ingen värdering i det, jag har varit i indien under cricket VM jag lovar inget slår det..=) bara märkligt att folk inte har nått bättre för sig..!

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Användarvisningsbild
Jonas Hagelin
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 157
Blev medlem: tor 24 jul 2003, 01:00
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av Jonas Hagelin »

Lite inom detta topic så jag provar...

Nån som vet varför det ofta klagas på ljudet vid melodifestivalen?
Är det dåligt på plats också eller bara via teve/radio?
Nått i distributionen som strular?

Vore ju tråkigt om det är ljudgrejerna i övrigt på plats som är orsaken.
Blir lite orolig eftersom de väl mest kör Sennheiser-mickar och man
kör med Sennheiser själv. Vore inte bra med dålig reklam.
Melodifestivalen kör väl mest med 5000-systemet på scen. Men jag tyckte
mig se EW-G2-serien på nåt ställe.
Slitna casear betyder att man jobbar mycket, inte att man är oförsiktig ;-)

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Det måste ju vara jättesvårt att få till 4 sångmickar och en datbandare (eller vad nu musiken ligger på) med en veckas rep bara. *ironi av*

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Men det dåliga ljudet kan jag inte svara på men det lilla som jag blev tvingad och se bara för jag va hos min flickvän så va det helt okej. Det e svårt att bedömma när man lysnar genom TVhögtalare. Men jag såg inga tabbar iår där de glömmer muta av mickarna.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Det jag har upplevt är att ljudet från hallen har fått för mycket övertag...

Då undrar man: är dessa mickar rätt placerade, tappas ljudet till TV direkt från hallen och då med dessa publikmickar i samma tappning, eller mixas PA och OB separat??? I vilket fall så är det ju någon som inte haft koll på att just dessa förbannade publikmickar har fått för mycket utrymma under låtarna...
//Magnus - Fegge & Mattes

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

I Göteborg bommades det rätt kraftigt... Såg att Tobbe Friberg är med på forumet, en förklaring kanske?

Queerdoo: Hur tror du att det görs? En av de dyrare produktionerna i Sverige tappar nog inte TV-ljudet i från pa mixern...

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1223
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Ort: Falköping
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

ECJ skrev:I Göteborg bommades det rätt kraftigt... Såg att Tobbe Friberg är med på forumet, en förklaring kanske?

Queerdoo: Hur tror du att det görs? En av de dyrare produktionerna i Sverige tappar nog inte TV-ljudet i från pa mixern...
Då kan man ju isf undra varför dom inte märkt det tidigare att det låter crap??? Och som vanligt så skyller SVT på att det är alla tv-operatörer som det blir fel hos...

A ja... shit the same... Det är över nu iaf, och det va en besvikelse rätt igenom alla programmen...
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 245
Blev medlem: tis 14 mar 2006, 11:38
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Lite svårt att säga vad som är "fel"med ljudet eftersom jag har svårt att alla 4,2 miljoner tittare sitter med samma ljud alt. tv anläggning. (eller öron....)

Men nej vi tappade inte tv ljudet från PA mixen. Vi hade prismas OB buss även kallad ljudbussen (tidigare SVT:s)

Vi hade sennheiser 5000 serien med neumann kk 105 kapslar till all sång.
samt ew500 G2 till allt prat (headmic och handsänd)

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag vet när Slagar finalen avgjordes i Malmö för mågra år sen efter att Carola hade vunnit med fångad av en stormvind så va det Hasse Larsson på P3Live i malmö som mixade och då splittade de signalen ut till deras buss Så borden va parralella. Och jag mistänkte att det gjorde så i år oxå. Men att Ambiens mickarna tog upp för mycket låter lite som att antingen så har de varit plaserade för nära PA lådorna eller så har de spelat så grymt högt. Det är vanligt att sätta dom i framkant av scen för att de inte ska ta upp PAt men då vill de ta in monitorerna förmycket istället. Så det e inte lätt att få något bra när det finns ett PA inblandat.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Johannes Tegern
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 468
Blev medlem: fre 18 nov 2005, 15:08
Ort: Sverige
Kontakt:

Inlägg av Johannes Tegern »

Vad tyckte ni om ljussättning samt scen? Jag tycker faktiskt att det såg lite "fattigt" ut i år. Tidigare år har det sett bättre ut tycker jag med led å grejer. Att byta leverantör tycker jag personligen var ett fel beslut sett till resultatet, men det fanns säkert flera anledningar till att man gjorde det. Vad som förvånar mig är att många av mina vänner delar samma åsikt som jag, inklusive mina föräldrar som inte kan ett dugg om scener eller ljussättningar. Vad tycker ni?

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Jag saknade också lite av all video som har varit de senaste åren.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jo jag såg en av de första deltvälningarna och glimtar av finalen när jag gick förbi en TV. Det jag tyckte om ljuset va att lite väl överdrivet. Väldigt många rörliga som bara stod stilla och lyste rakt ner mm. Mycket blinkiblink som det vore disco. sen alla häftiga kamera vinklar och kamreor som for runt. En kolega som va här på besök och jobba tyckte att det va väldigt dåligt och han e ljustekniker.

Jag tyckte det va bättre förr med rena kamera vinklar inget ljus eller teknik fick synas framförallt inga tekniker fick häller synas i bild.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Mattias Franzon
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 27 okt 2004, 01:00
Presentation: Jobbar med ljusdesign, som dimmerman/lampie och rigger för Lightmate Linköping.
Säljer fallskydd, yrkeskläder och skyddsskor för www.workersupply.se.
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Mattias Franzon »

tegern skrev:Att byta leverantör tycker jag personligen var ett fel beslut sett till resultatet, men det fanns säkert flera anledningar till att man gjorde det.
Det var väl samma leverantör av ljus (SL/VL) och samma LD (Fredrik Jönsson) som föregående år.
Hur det var med scenograf vet jag ej.

Personligen tyckte jag att ljuset var smakfullt. Snygg helhet och tajta markeringar.
Scenografin var okej, blir lite rörigt med massa tribaler.
Inte lätt att skapa unika scenbilder till så många låtar.

Robban Roos i Utilikilt var ett roande inslag.
/ Mattias -MattEMaT- Franzon
http://www.lightmate.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

mackieboy skrev:Jag tyckte det va bättre förr med rena kamera vinklar inget ljus eller teknik fick synas framförallt inga tekniker fick häller synas i bild.
"Det var bättre förr, när det var sämre! Inte för att det var förr, utan för att det var sämre" :lol: :roll:

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Bullen skrev:
mackieboy skrev:Jag tyckte det va bättre förr med rena kamera vinklar inget ljus eller teknik fick synas framförallt inga tekniker fick häller synas i bild.
"Det var bättre förr, när det var sämre! Inte för att det var förr, utan för att det var sämre" :lol: :roll:
Jo musiken va mycket sämmre förr men det va slager då gamla tomas ledin mm låtar som man sjunger fortfarande de som e med nu är bortglömda till nästa år.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Morgan Brown
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 187
Blev medlem: tis 01 nov 2005, 17:02
Ort: Guldtvätten på shell =)
Kontakt:

Inlägg av Morgan Brown »

Jag tycker faktiskt att det såg lite "fattigt" ut i år. Tidigare år har det sett bättre ut tycker jag med led å grejer. Att byta leverantör tycker jag personligen var ett fel beslut sett till resultatet

Tegern är du hög eller nått..?

Respekterar din åsikt, men att det skulle se fattigt ut med över 160 moving eller vad nu det var känns ju som en rätt lam ursäkt.
Och vad det gäller pixlar i bild, (LED Å GREJER) så tycker jag det var skönt att se att någon vågar köra utan LED. Det har ju varit rätt mycket pixlar i bild dom sista åren, nog för att det är snyggt men det blir ju rätt långtråkigt i längden det med.!

Det jag dock inte förstår med den här produktionen är varför man skulle bygga den off center och spelandes snett i hallarna? Det var ju inovativt men till vilken nytta..?

Och om du menar att dom bytt från UA och starlight till UA/Starlight som leverantör så förstår jag precis vad du menar...=) mycket märkligt...!!

Robban Roos borde ha vunnit hela skiten tycker jag...!

Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Morgan: Antalet armaturer och vad det är för märke på dem är väl helt ointressant om slutresultatet inte är bra?

Jag håller dock inte med tegern. Jag tyckte att ljuset såg bra ut, även om jag personligen tycker att Fredrik gjort snyggare saker.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster