Dumma komentarer

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Mikael Hedman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 256
Blev medlem: tis 26 aug 2008, 12:16
Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
Ort: Sundsvall

Inlägg av Mikael Hedman »

-Kan du inte spela kort ute i köket med personalen i stället!
Haha, faan va grymt! :D

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1070
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

Carl Breander skrev:Leverar en 25L dunk med rökvätska till ett ställe..(är det nu spriten kommer)
när jag var med å ordnade punkkonsert i tonåren var det nån som drack upp vår rökvätska :lol: (förvarades iofs i en PET-flaska.. så..)

Mats Ottosson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 139
Blev medlem: mån 08 okt 2007, 22:39
Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ort: östergötland

Inlägg av Mats Ottosson »

På Peace and love 07 var det en av stage handsen som började dricka av rökvätskan då de trodde det var vatten, de fick en rörlig rökmaskin den gången då det bara var att säga till att han att springa tre varv runt backstage och upp på scen och öppna munnen så skulle de spara ström.......
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4339
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

På tal om rökvätska!!

För många år sedan så annordnades olika svartklubbar här i Övik. Och på en av dom så hyrde dom rökmaskiner och strobbar ja även discoljus.

Men detta kom till polisens kännedom så en natt slog hela styrkan till med hjälp av en specialenhet från Sundsvall.

Olyckligtvis så gick dom bet på narkotika men det stod och även med bild i lokalblaskan.

Stortbeslag på hembränd sprit på svartklubb, sedan var det bild på "chefen" och på hans skrivbord stod det 2st dunkar rökvätska med undertexten: "Jag har jobbat i 25år inom polisen och min näsa känner igen hur hembränt luktar"

Det tog ca 2månader innan jag fick tillbaka den, det var tydligen bevis men alla blev friad efter SKLs analys.


Härlig kommentar av kriminalaren :-)

Magnus Säterlind
Rookie
Rookie
Inlägg: 24
Blev medlem: mån 28 jul 2008, 23:29
Presentation: Vi erbjuder dig som privatperson, ditt företag eller förening hjälp med lösningar för event, fester eller andra typer av evenemang. Tillsammans med dig hittar vi helhetslösningar eller delar för ditt event med målet att kostnadseffektivt ha hög kvalité, utomordentlig service och fantastisk underhållning. I över 30år har vi jobbet inom nöjesbranschen med festivaler, event och musikunderhållning. Kontakta oss - en början till ett oförglömligt event!
Kontakt:

Fråga ?

Inlägg av Magnus Säterlind »

På tal om önskningar på dansgolvet, detta är nog i toppen:

-Spela nått man kan sjunga till ! (Och vem vill höra på henne/honom?)
-Spela den där låtan jag hörde idag på radion på jobbet kl 12.24 !!! (Öh, ja jag lyssnar ju alltid på alla kanaler på radion samtidigt) ;)

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 637
Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Ort: Sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Eller när man spelar Trance/Dance/house/Techno whatever i 4-takt..

-Spela nått man kan dansa till!! Läs Hip-Hop.

Min respons till det är oftast att Flipp-Flopp.. Det duger väl i bästa fall att k****a till.. :D

Jakob Nilsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 202
Blev medlem: mån 06 mar 2006, 15:00
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.
Ort: Uppsala

Inlägg av Jakob Nilsson »

Fick för ett år sedan beröm för "ett väldigt bra jobb med följestrålkastaren". Det lustiga var att jag stod med ett par hörlurar på huvudet vid en Midasmixer och två stora effektrackar.

En annan rolig grej är någon önskar en låt, man spelar låten. Sedan kommer samma person igen (och nästan är lite småsur) och undrar varför man aldrig spelar låten hon/han önskar.

Robin Nilsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: lör 19 aug 2006, 19:47
Ort: ...

Inlägg av Robin Nilsson »

Min respons till det är oftast att Flipp-Flopp.. Det duger väl i bästa fall att k****a till..
Nej det gör det inte.

Användarvisningsbild
Mikael Hedman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 256
Blev medlem: tis 26 aug 2008, 12:16
Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
Ort: Sundsvall

Inlägg av Mikael Hedman »

Håller med Robin, man hinner somna före! :P

Daniel Egenaes
Rookie
Rookie
Inlägg: 16
Blev medlem: tis 20 nov 2007, 20:40

Inlägg av Daniel Egenaes »

Åter till trådens titel:
Kan jag få svart ljus?

Användarvisningsbild
Victor Göransson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 23 jun 2006, 09:46
Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se

Inlägg av Victor Göransson »

Vi vill ha sånt där "grått ljus" som det va på Charlotte Perelli i Melodifestivalen ...

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Inlägg av Per Johanson »

Detta är väl egentligen inte en så dum kommentar men den var rätt rolig när den fälldes.

Jag hade varit på ett stort varuhus i Sundsvall och gjort ett event för något företag. Efter gigget så rev vi och alla affärer var ju stängda så vakten tröttnade väl lite på att vänta på oss. Vi hade varit där tidigare och han kände oss så han sa bara att "se till att den där dörren inte går igen medans ni lastar ut, när ni är klara låter ni den gå igen sen är det låst. Jag kommer tillbaka och larmar ca klockan 20. Vi trodde att vi skulle vara klara ca 19:30 så det verkade väl lugnt.

Allt gick bra på rivet, vi var klara strax innan och vi började den långa färden hem. Efter ett antal mil, kommer inte ihåg exakt var så ringer det på kollegans mobil. Han svarar och räcker efter ett par meningar över luren till mig. Det var från polisen.

I korta drag kan man säga att jag hade missat en liten case med CD-skivor som vi använt för att dörren inte skulle glida igen. Vakten hade i sin tur missat att larma eftersom han fick något akutlarm att åka på så hans kollega som kom dit lite senare ser en svart väska stå alldeles innanför entrén. It´s a bömb. Tänkte han.

Han ringer polisen, som också får spel, som i sin tur skickar efter pojkar som hanterar såna där grejor som smäller med hjälp av robotar. Fullt pådrag alltså. Efter många om och men hade de lyft ut skiv-casen på parkeringen och lyckats läsa på något klistermärke som satt på casen där min kollegas firmanamn framgick. Därav samtalet från lagens långa arm.

Det var en mycket bestämd herre som jag fick tala med. Han frågade om det var min "låda" med måtten YxZ cm. Blev mycket glatt överraskad att polisen ringde upp bara några timmar efter jag tydligen glömt kvar något i ett köpcenter, sicken service! Jag svarade att innehållet var jag nog till största delen ansvarig för i alla fall.

Och det är inte en bomb, var hans följdfråga. Jag höll på att trilla ur lastbilen.

Jag hade ju då inte någon aning om pådraget som startats. Kan konstatera att dyrare CD-skivor än så har jag aldrig haft med mig på gigg, varken förr eller senare. Tror till och med att det var med på nyheterna på TV den kvällen... Ooops.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Johannes Olsson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 154
Blev medlem: tis 09 feb 2010, 20:02
Presentation: LD, Programerare Cobalt/Congo, Ljustekniker
Ort: Järna

Re: Dumma komentarer

Inlägg av Johannes Olsson »

Jag väcker denna tråden igen!
Körde en festival förra året, och en Cirkus grupp kommer in. "Ledaren" för gruppen som var koreograf, tekniker, ljussättare osv börjar med att fälla kommentaren "Jag kan mycket om sådant här" Med stor övertygelse när det är dax att rigga ljus. Jag och min kollega kollar på varandra och inser att detta är början på en lång dag.
Dagen fortlöpte med konversationer som:
han-Jag behöver 3 kannor
Vi-Vilken modell? 61, exg, exe?
Han- En sådan PAR.
Vi-"facepalm" *fundersam*

Varför måste lekmän hävda sig? kan de inte bara säga som det är, och mottaga hjälp ifrån proffs?

Johannes

Användarvisningsbild
Carl Breander
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 355
Blev medlem: tor 12 aug 2004, 01:00
Ort: Sweden
Kontakt:

Re: Dumma komentarer

Inlägg av Carl Breander »

Gjorde en Balkan kryss för ett tag sedan när ena keybord killen springer upp till AV Båset mitt under en låt "hej kan du ändra lite på mitt monitor ljud" Javisst självklart vad vill du ha ändrat frågar jag..Jag vet inte riktigt :P

På samma kryss så klagar DJn på att våran monitor till hans mixer inte funkar.När jag springer för att kolla felet så upptäcker jag att han dragit ur sladden ifrån hans mixer till monitorn.

På en Gay kryss så kommer ena artisten fram till mig och ber om tjänst.under första låten så sjunger han något om att omvandla icke bögar till bögar & tyckte att jag skulle komma ut i mitten utav låten på scen då han skulle använda mig som ett exempel då jag såg så manlig ut.Jag lämnade inte FOH mer under den kvällen.

Och så har vi alltid dom roliga gästerna som kommer fram och frågar ifall man kan byta skiva när bandet står och spelar som bäst.

På en hel chartrad båt för en rock kryssning så vart det något fel i bokningen så en familj lyckades boka en vanlig kryssning och möts utav enbart rock när dom i själva värket ville träffa mumin och spela bingo
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja

Användarvisningsbild
Edvard Hansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 33
Blev medlem: tis 05 jan 2010, 23:19
Presentation: Tekniknörden. Fotografen. Musikern. Datanörden.
Ort: Stockholm

Re: Dumma komentarer

Inlägg av Edvard Hansson »

Jag och en polare sitter och lirar jazz på ett cafe i samtalsnivå.
Då kommer det feam en gubbe, säkert döv?, och skriiiiiiker 10cm från mitt öra "KAN NI INTE VRIDA AV LJUDET?!"

jag och min kollega kollar på varrandra med lustiga miner.

Numera är det ett bra internskämt

Användarvisningsbild
Michael Christiansen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 399
Blev medlem: sön 11 maj 2008, 11:12
Presentation: Nytt firma, nya bullar, fast...

Nuttin' has changed, fast ny firma och nytt namn, nya PAn, nytt ljus och med nytt roligt analog 80 tal's studio, podcast, radio, ASMR och ljuddesign puleri... Är du i Köpenhamn är jag din kompis, tolk, fikapolare, resurs och allmänt trevlig!
Väl mött!!

Men som alltid...

Jag tror på en bättre värld
Inga firmor som bjuder under varandra, kunder som betalar till tiden, teknik som funkar, musiker som snällt ber om mer tryck i lådan och inte välter pilsnern i samma, DJ's som lämnar tillbaka mina nålar efter bruk och inte askar på slippmats'en, DJ mixrar som alltid är torra från drinkar och crossfadern som aldrig blir böjd, kablar som inte blir skitiga och stagehands som inte repar lådorna och alltid fattar första gången. Inga LED's, inga MP3:or, no nonsense...
YES - WE CAN!
Ort: København - sydsverige

Re:

Inlägg av Michael Christiansen »

Hehe

Detta väcker minnen!

Hoppas att du mår bra min vän - hälsa gurkorna!

KH

Dansken

Daniel Löfgren skrev:I ett nybyggt konserthus i en stad så skröts det väldigt intensivt från ledningen hur bra ljudutrustning man köpt in.
3 st La''coustic monitorlådor som mainPA för ca 1000 platser i 3 våningar.

FOH bordet var ett Yamaha DM-2000 digitalt mumbojumbo-bord.

Teknikerna som jobbade med ljud på plats försökte förklara för en av cheferna att det inte alls var särskilt smidigt att ha ett sånt digitalbord när det kommer olika tekniker som ska köra. Alla kan inte DM-2000...

Svaret blev:
Citat:
Men, men... men... Ljusbordet är ju digitalt.... ju...
Slutcitat


Hehe... folk kan.... :D
maximum bass - on all frequencies

Anders Pantzar
Rookie
Rookie
Inlägg: 2
Blev medlem: fre 19 feb 2010, 10:50
Presentation: Ljudtekniker. Till hälften på kulturhuset Dieselverkstaden i Nacka och till hälften frilansande.

Re: Dumma komentarer

Inlägg av Anders Pantzar »

Kör monitor på en festival och ett (bra) band från Dalarna ska lira. Vi kollar igenom lite och de ser nöjda ut och det låter bra. Jag frågar om de är nöjda eller om det är något som önskas. Leadsångaren tillika gitarrist petar på monitorn med foten och säger på dalmål: "Ser ut som dyr skit det här, så jag vill ha mer av allt."

Har svårt att köra monitor efter det utan att tänka på den kommentaren.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 30 och 0 gäster