Mackie TT 24

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Jens Blomhage
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 25 okt 2004, 01:00

Mackie TT 24

Inlägg av Jens Blomhage »

Var häromsistens hos den kära generalagenten för demo av Mackie`s nya digitalbord TT 24. Ville bara bespara er kära kollegor lite tid genom att här säga att det är ett..hmmm väldigt enkelt bord, typ lämpligt för enkla dansband / hobbybruk. Dom mest väsentliga funktionerna saknades och drifsäkerheten verkade så där...( hängde sig under demon)

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1461
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: vettet
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Äsch. Skulle vilja köra en shoot-out mellan TT24 och 324 Live. Nåja, då blir det en 324 eller 328 när det är dags att byta ut sin Spirit16.
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Berätta mer! Tycker att det verkar skapligt när man kikar på specarna, men så är inte din bild alltså? Jämför det gärna med något annat digitalbord! Fick du någon prisuppgift?

Jens Blomhage
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 25 okt 2004, 01:00

Inlägg av Jens Blomhage »

jag tyckte oxå det verkade vara ett helt okay bord innan så jag hade faktist hoppats på mkt mer. Av det jag gillade minst är väl att proccesorn bara klarar av att jobba med ch1-24, på resterande ch för man helt enkelt klara sig utan eq/comp/eff..
Det finns inga möjligheter att patcha i bordet, visst jag e väl kanske för van med Yamaha men att ha alla 2 (!) fx returer i ett underlager är inte funkis för mig. minst delay och ett reverb retur vill jag ha framför mig när jag jobbar.
Delayet har ingen TAP, ett mkt stort - enligt mig.
FX delen överlag är väldigt enkel.

Med ett pris på ca 40 000 skulle jag hellre host upp 10 000 till och köpa ett DM 1000.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Jensa,

Att öppet diskutera nettopriser på ett forum är ingen bra idé. Nettopriser är en konfidentiell handling som bör hållas mellan distributör och återförsäljare. De som är åf här på forumet vet själva sina nettopriser, så om man vill ge folk en prisidé så är bruttopriset lämpligare.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jens Blomhage
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 25 okt 2004, 01:00

Inlägg av Jens Blomhage »

så sant Cyberpunk, så jag får be er alla att observera att som jag skrev tidigare är priserna CIRKA priser, Mackie bordet är inte prissatt än men det bör hamna ungefär där. DM1000 bordet "rent" bör ligga på ca 50 000 men oftast brukar ju priset bli en hel del högre efter man plockar på lite extra kort m.m. Samtliga priser är exkl moms. Hedanefter så ska jag vara mer noggran med prisuppgifter, vänd er till er lokala åf för exakta pris uppgifter.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Listpriset på TT24 ligger på 72000 inkl. moms. Det var därför jag tog för givet att du diskuterade nettopriser när du pratade om 40000.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Är prisskillnaden såpass stor på andra sidan pölen? Såg på PSW någonting om 6600$.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Räkna bort momsen så är det svenska priset 57600. Räkna bort tullen på 4% så är vi nere i 55300. Frakten tar ett par tusenlappar också, så i slutänden så skiljer det mindre än 10000. Har du bra kontakt med en återförsäljare så kan du säkert komma ner en bit till. Då är du rätt nära det amerikanska priset du såg.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 57 och 0 gäster