Yamaha DM2000 V2

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Yamaha DM2000 V2

Inlägg av Tobias Walka »

Så har man satt sig och börjat utforska sitt nya arbetsredskap.

Tänkte att jag under arbetes gång uppdaterar denna tråd med erfarenheter och synpunkter som ni gärna får ifrågasätta, såga, hata etc.

Mitt första problem stöter jag på när jag till min milda förvåning märker att på 12 aux-send och 4 matrix finns det bara 8 omni-out. Får helt enkelt köpa OP-kort. Surt.
Q.E.D

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

glömde att det är 8 grupper oxå. Dvs av 24 potentiella utgångar finns det bara 8 fysiska. Bara att öppna plånboken... *suckar*
Q.E.D

Jens Blomhage
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 25 okt 2004, 01:00

vill oxå ha!

Inlägg av Jens Blomhage »

Hur går det med nya bordet? Är på g att köpa ett oxå så vore kul att höra lite mer om vad du tycker! Ev så får plånboken tyvärr styra så det kanske bara blir en ny 02:a..

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

ja, man har väl börjat på lite koll på det hela nu, körde första föreställningen på det i går. Och det funkar bra.
Det första jag tänkte på då jag hade burit upp det till mixplats och kopplat på tutorna var "fy fan va bra det LÅTER!"
Nu gick jag visserligen från ett delta till dm2000 så det vore väl jävligt tråkigt om det inte lät bättre.
Små kul saker man har upptäckt är att jag kunde delaya klustret (eller vilka andra utgångar som helst) direkt i bordet utan att ens behöva räkna....ställde in skalan på meter, talar om för bordet hur många meter det gäller och så räknar bordet själv ut antalet ms....*bockar och bugar*
Är nöjd med de interna effekterna än så länge, har inte fått tillfälle att använda dem i skarpt läge än men det kommer väl...
Det värsta förvirringen gällande menyer osv har lagt sig, tycker det är ett relativt logiskt system ändå...

återkommer...
Q.E.D

Jens Blomhage
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 25 okt 2004, 01:00

blev en 02:a

Inlägg av Jens Blomhage »

Vart ingen DM2000 denna gång, jag slog till på ett nytt Yamaha o2 bord fullt kitat med mätar brygga och yamhas nya AD så jag för 32analog in och sen ska jag bara köpa lite ny kabel så kan slänga tunga multin åt fanders och bara köra med lätt och fin data kabel från scen till mixplats.Tittade på cobra och ethernet oxå men känndes inte helt okay för uthyrning, säkert bra men kanske mer på fasta installationer.
Vart 4 nya Sennheiser in ear på samma gång..kul kul med nya leksaker :lol:
Nästa grej blir nog Soundinc`s Kultube kompressor att ha med 02:an som slut kompressor..inte hel tänd på digital soundet och vill gärna "feta" till det lite..ska testa den och se om den gör som jag vill...

jaja dags att åka på turnè igen verkar det som...ingen frid och fröjd på hemmafronten med andra ord.
Helsinki here we come!

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 42 och 0 gäster