Yamaha Dm1000 Vad tycker ni

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Outofphase
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 26 apr 2004, 01:00

Yamaha Dm1000 Vad tycker ni

Inlägg av Outofphase »

Har tittat lite på Dm1000 som Foh bord på en gästspelsscen med mestadels teater har inte använt det men det har säkert ni ???????????




:lol:

Användarvisningsbild
Cobolt
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 01:00
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Cobolt »

Vi (inte jag dock) använde ett dm1000-bord som foh bord på ngt som kan liknas vid en schlagertävling. Mkt smidigt att kunna spara inställningar för olika band. Teknikern var mkt nöjd med det.

gzede
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 168
Blev medlem: lör 13 mar 2004, 01:00

Inlägg av gzede »

jag tycker det är ett väldigt smidigt bord. kanske lite väl dyrt med tanke på hur "få funktioner mer" det finns än på ett 01V96, men bortsett från det är det mkt trevligt. allra helst med mätarbrygga då som 01an inte kan ha.

men. dubbla pengen för ett extra lager reglar, fler utgångar (fast med en burk för 3000kr får man lika många på en 01:a) och lite fler knappar (samt möjlighet till mätarbrygga). samma antal aux, bussar, effekter, samma eq-möjligheter osv.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

kan svara om en vecka då jag fått hem ett dm1000 och ett dm2000 till jobbet...*nöjd*
Q.E.D

Användarvisningsbild
Andersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 14 sep 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Andersson »

Ber att få gratulera Walka!

Misstänker att du är lite glad över uppbytet?

Kanske inget fel på det gamla men det hade väl gjort sitt sedan några år tillbaka?

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

tack andersson!

glad som fan tillochmed! de gamla grejjorna börjar bli lite trötta ja...
Q.E.D

Användarvisningsbild
Andersson
Rookie
Rookie
Inlägg: 14
Blev medlem: tis 14 sep 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Andersson »

Du kanske bjuder på kaffe en dag när det är instalerat och klart? :wink:

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 235
Blev medlem: mån 21 jun 2004, 01:00
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

självklart!! jag har väl tänkt växla bord ganska med en gång...skall ställa upp mitt dm2000 i nån lokal och pilla lite allmänt och lägga in de moment jag kör i föreställningen, så fort jag är bekväm med det så byter jag, sedan får man löda piskor osv i maj efter sista föreställningen är avklarad.

så vill han komma och dricka kaffe och dregla så går det att göra ganska snart....
Q.E.D

Användarvisningsbild
Outofphase
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 26 apr 2004, 01:00

Inlägg av Outofphase »

Walka skrev:kan svara om en vecka då jag fått hem ett dm1000 och ett dm2000 till jobbet...*nöjd*
Väntar med spänning på ditt utlåtande

Användarvisningsbild
Jovi
Rookie
Rookie
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 13 jan 2004, 01:00
Ort: Lidköping

Inlägg av Jovi »

Jag har använt DM1000 tunérande tre dagar i veckan i tre år och inte haft ett enda ras!
Tycker att det är ett mycket prisvärt bord på alla sätt, ett stort bord i litet format.
16st bra mic preamps + att du kan bygga ut med två slots för antingen line ingångar eller något annat finns en hel skog med digitalkort som tillbehör.
Går även att koppla på fler mic preamps men dyrt!
Filter och inbyggda effekter låter faktiskt helt ok för livebruk och riktigt bra dynamics, 8 bus men inga matrixer men man gör lätt av med 8 auxsend för monitor och vill du dessutom ha några externa effekter så är det snart fullt ,så där finns en brist!
Men i övrigt ett som sagt prisvärt och smidigt bord med tanke på formatet passa för rack montage och går även att PC controllera via Studiomanager, det enda du inte kommer åt är inpot gainen på mic preamps.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 57 och 0 gäster