Pa mixer

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

ian skrev: Recall använde vi nog mest bara för att den var så himla rolig att leka med.
Jag körde faktiskt recall när vi kom tillbaka efter ett halvår. Sjukt praktiskt. Allt fanns, inkl dynamics. We likes.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Outofphase
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 26 apr 2004, 01:00

Inlägg av Outofphase »

Ingo skrev:Jag hörde talas om det där. Ett av "mina" gamla band var där och spelade go hårdrock från Göteborg och en av mina bättre vänner var där och mixad... Det var väl inte ett gigg som han längtar efter att få återuppleva efter vad jag förstod. Dessutom så lät inte VerTecen så där lysande tyckte han, om jag inte minns fel. Det är lurigt med LA...
Du minns så rätt

Nej det var inte ett av favoritgigen vi fick ta inserts från monitor har alldrig riktigt förlikat mig med inbyggda inserts på analogbord,
men det fanns ju öl i logen

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Outofphase: Vilket band mixade du?

Minns jag inte fel så var det några dbx160 och några av de där blå (rätt dyra va?) kompressorerna dbx gör som fanns på FOH, åtminstone dag två, som Carlén rotade fram.

Fast du kanske mixade dag ett?

Användarvisningsbild
Outofphase
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 30
Blev medlem: mån 26 apr 2004, 01:00

Inlägg av Outofphase »

dawen skrev:Outofphase: Vilket band mixade du?

Minns jag inte fel så var det några dbx160 och några av de där blå (rätt dyra va?) kompressorerna dbx gör som fanns på FOH, åtminstone dag två, som Carlén rotade fram.
Mustasch

stämmer bra det en blå burk några 160 men gaterna från monitorplats passade mig mycket bättre

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster