Innovason, vad händer (inte)?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Filip Boström
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 47
Blev medlem: ons 31 maj 2006, 21:09

Innovason, vad händer (inte)?

Inlägg av Filip Boström »

Det var ett litet tag sedan man hörde något från fransmännen om uppdateringar mm.

Jag har mailat dem och frågat om när man kan få in rev,dly.mm in i bordet samt om de planerar att tillverka något instickskort med MADI in/ut. Har dessvärre inte fått något svar.

Är det någon här som har lite mer info, för de säger inget och hemsidan säger inte sådär jättemycket heller.

/Filip

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Så vitt jag förstått har de väl haft ekonomiska problem under en tid, men nu fått nytillskott i kassan i och med att de blivit uppköpta (minns dock inte av vilka).
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Samuel Nielsen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 104
Blev medlem: sön 13 feb 2005, 01:00
Presentation: Samuel Nielsen, verksam sedan -98 inom ljudbranschen!
Ort: Sverige

Inlägg av Samuel Nielsen »

Nu är jag inte riktigt säker på vilken version som är den senaste, men tror att det är v.13. I den uppdateringen så finns det 4 efx motorer, 31-bands eq på varje utgång, bättre utgångskort, där man kan välja Adat ut, Aes/Ebu ut eller analog. Det finns även Ethernet mellan stagebox och bord med protokollet Ethersound. Körde på Electrosounds Sy 80 och det funkade skit bra..

Mikael Thurfjell
Rookie
Rookie
Inlägg: 7
Blev medlem: ons 21 feb 2007, 17:56

Inlägg av Mikael Thurfjell »

Dom har blivit uppköpta eller som det står i pressmeddelandet att Tyska LAWO har övertagit aktiemajoriteten i Innovason.
Finns att läsa på innovasons hemsida www.innovason.com

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster