M7CL Mute?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

M7CL Mute?

Inlägg av Per Johanson »

Är det någon som har koll på om, och i så fall hur man gör, för att kanal mute funktionen på en M7CL skall vara "global" oavsett om man står i send on fader läge eller i vanligt läge? Hittade inget vid en översiktlig bläddring i manualen.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Eric Hising
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 229
Blev medlem: ons 19 apr 2006, 07:45
Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Eric Hising »

Har letat ihjäl mig efter den här funktionen och hittar den inte.

Vi kan väl samla på oss några funktioner som man skulle vilja ha med i M7:an och skicka en gemensam lista...

/Eric

Jens Blomhage
Rookie
Rookie
Inlägg: 22
Blev medlem: mån 25 okt 2004, 01:00

Inlägg av Jens Blomhage »

Samma fenomen finns på LS-9 vilket är galet irriterande.. om nån har klurat ut please tell!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Jag har hittat en bugg i det bord som jag åker runt med, som verkar rätt märklig. Någonstans runt -15 på gainen så klickar det till i bordet för att den switchar gainsteg, men när jag byter scen och har en kanal som ändrar gainsteg smäller det till. Är det någon annan som upplevt det, eller är mitt bord trasigt?

När jag slår igång delayet på mina utgångar knäpper det också till litegrann. Mitt bord eller alla?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Victor Göransson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 23 jun 2006, 09:46
Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se

Inlägg av Victor Göransson »

David Wennberg skrev:Jag har hittat en bugg i det bord som jag åker runt med, som verkar rätt märklig. Någonstans runt -15 på gainen så klickar det till i bordet för att den switchar gainsteg, men när jag byter scen och har en kanal som ändrar gainsteg smäller det till. Är det någon annan som upplevt det, eller är mitt bord trasigt?

När jag slår igång delayet på mina utgångar knäpper det också till litegrann. Mitt bord eller alla?
Klick ljudet är likadant i alla bord (som jag har stött på) ... det med att det smäller är nog inte riktigt rätt...

Användarvisningsbild
Hasse Queisser
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1829
Blev medlem: sön 31 aug 2003, 01:00
Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Hasse Queisser »

Att det smäller när man byter till en scen där gainsteget ändras har jag inte heller varit med om. Däremot är klicket välkänt och inget att göra något åt.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Ja alltså, klicket stör jag mig inte ett dugg på. Det är ju något relä som switchar bara. Däremot så gillar jag inte att det smäller när man går över gränsläget i ett scenbyte...

Klicket då man slår igång delayet på utgångarna då?
KISS. Keep It Simple Stupid.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 790
Blev medlem: mån 23 jan 2006, 19:07
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.
Ort: Falkenberg

Inlägg av Mikael Thieme »

Det finns flera andra spännande funktioner i M7CL.
Patcha Monitor L och R (för nearfields) till ett par omniutgångar som vanligt, och kompensera avståndet till scen genom att ställa delay på omniutgångarna.
Upptäck sedan att delayet stämmer fint när du bara lyssnar på master - men när du solo (cue) lyssnar på någon signal bypassas delayet.
Nån som kommit runt det utan att använda en extern delayenhet eller att loopa tillbaks genom bordet och använda ingångsdelay?

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster