Digitalporta som livemixer?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Den inhyrda ljudteknikern vi hade på förra krogshowen (när vi lade 80 lakan på tekniken) lade över allt på en MD-spelare efter att skivorna hackat på ett av de sista repen. Nu för tiden kör han från en iPod. Det tänker jag också göra.

Ett annat alternativ är att lägga hela bakgrundsmusiken på portans hårddisk, men då tror jag inte man kan muta av/på sångkanalerna medan "bandet rullar". Eller kanske det kommit en mjukvaruppgradering till D3200 som fixar det, har inte kollat sen jag köpte den.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

När jag gör sånna jobb så lägger jag över all musik på PC. jag tycker att jag har mer koll på den än och titta på en liten disply eller små knappar.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Blir lite väl bökigt att koppla upp en PC också, särskilt om den ska väck mellan gigen. Jag har ingen laptop. På fredagar har jag bara två timmar från att jag kommer från "civila" jobbet tills publiken kommer. Då är vi tre man som ska bygga scen över bardisken, och koppla ljud och ljus och kontrollköra allting. Det enda som finns på plats är lampor och kablar, allat annat ska plockas bort under vardagarna.

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Önskar dej lycka till Olle, låter som ett spännade projekt.
Ljud & Ljus samt Eventsäkerhet

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 52 och 0 gäster