Soundcraft Si Impact

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Användarvisningsbild
Jacob Henriksen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 103
Blev medlem: fre 25 jul 2008, 14:26
Presentation: En kille på 21 vårar som sedan jag var 13 år intresserat mig av ljudteknik och har även självstuderat ljudteknik sedan dess. Främst med hjälp av Hans Nicklassons bok "Jakten på det perfekta PA-ljudet".

Sommaren 2013 uppfylldes en av mina drömmar då jag tillsammans med en kompis startade företag i branschen.
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Soundcraft Si Impact

Inlägg av Jacob Henriksen »

Vad finns att säga om denna nykomling?
Någon som hunnit testa det?

Vilka för- och nackdelar ser ni mot tex Performer?

Går i köptankar *full*

Lite länkar:
http://www.soundcraft.com/products/si-impact#" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=UuEqBCJjZSA" onclick="window.open(this.href);return false;
JW Ljud- och Ljusteknik HB | www.jwljudoljus.se | Bollnäs, Gävleborg

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Soundcraft Si Impact

Inlägg av Niklas Elste »

är den lika bra som föregångaren
vilket är troligt så ja alltid soundcraft är skottsäkert

sen frågan hur vida det prisvärt det vet jag ej EX bordet är ju sjukt billigt

Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Re: Soundcraft Si Impact

Inlägg av Stefan Larsson »

Jag har varit o provat den lite. Den låter som soundcraft, varmt o trevligt och att den är lättarbetad gör inte saken sämre. Skillnaden som jag ser att du "enbart" kan hantera 40 kanaler på en gång. Men möjligheten finns att köra 3st stadgeboxar, dock en åt gången.
Både expression och performer klarar fler. Dock kan expression inte byggas ut med fler ingångar för stadgeboxar.
Bland dem billigare digitalmixarna så tycker jag att den är en stark kandidat.

Användarvisningsbild
Axel Antonsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 42
Blev medlem: sön 18 jan 2015, 12:33
Presentation: Ljud- och Ljustekniker i Sundsvallsområdet med omnejd. Driver AA Event och Teknik
Ort: Sundsvall

Re: Soundcraft Si Impact

Inlägg av Axel Antonsson »

Vi har en på hyran och är riktigt nöjda. Låter som sagt Soundcraft med riktigt bra effekter för det priset. Det är otroligt lättjobbat och är ingen tung best att konka runt på.

Nackdelar må vara att man bara kan hantera 40 kanaler och möjligtvis motorreglarna som kan upplevas lite långsamma. I övrigt ett kanonbord för pengen!

FYI beställde vi case från Holmberg så numera finns det ritningar hos dom för att tillverka fler för Impacten (har inte sett någon annan som tillverkar case till dom).
AA Event och Teknik - http://www.aaevent.se - Effektiva tekniklösningar för ditt arrangemang.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster