Rackmixer

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Rackmixer

Inlägg av Stefan Larsson »

Tjenare.
jag är på jakt efter en simpel rackmixer. 1HE är max plats tyvärr.
Kunden jag har tänker sig att använda en Alesio iodock 2 som grund ljudkälla. Detta ljudkort har balanserade utgångar (stereo).
Kunden vill även ha möjligheten att kunna ansluta en dj eller ett band samt även ha en anslutning till mikrofon.
jag har letat över hela nätet efter en rackmixer som har balanserade ingångar i stereo. Eller skall jag sluta stirra mig blind på just det här med balanseringen och leta upp en enkel rackmixer med rca-ingångar? och xlr till micken då :D
Någon som vill hjälpa mig?
tack på förhand / Stefan.

Patrik Svenberg
Rookie
Rookie
Inlägg: 19
Blev medlem: tis 29 jun 2010, 00:42
Presentation: Frilansande ljudtekniker
Tekniker för Roslagens scenteknik
Ort: Norrtälje

Re: Rackmixer

Inlägg av Patrik Svenberg »

Audac Pre16 har 1 balanserad stereo line ingång. mm.

Vi har 7 av dom och är nöjda med dom har aldrig haft något problem.

http://www.starfelt.se/cgi-bin/db.pl?ki ... html&PRE16" onclick="window.open(this.href);return false;

Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Re: Rackmixer

Inlägg av Stefan Larsson »

Tack för tipset! Den verkar Hur smidig som helst :D
Dock hade jag nog behövt fler baklanserade ingångar om dem skall kunna ansluta en ljudtekniker.
Samson sm-10 har ju ett helt gäng balanserade ingångar! någon som har erfarenheter av den?

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 739
Blev medlem: tis 18 okt 2005, 12:17
Ort: Jönköping
Kontakt:

Re: Rackmixer

Inlägg av Johan Fälth »

Aparte har en också, minns ej namnet på den. FInns hos tysken
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Re: Rackmixer

Inlägg av Stefan Larsson »

Nu är jag HELT snurrig.Jag tittar på samson sm10! som har 10st balanserade stereo ingångar.(2st 6,3mm tele / kanal)
Tanken på balanseringar och inte balanseringar gör mig knäpp!
Ljudinterfacet till Ipaden har balanserade utgångar.
Kabeln till dj"n tänker jag mig att den är obalanserad rca (till dj-konsoll) och då tele i anslutning till rackmixern. FUNKAR OBALANSERAD TELE PLUGG I BALANSERAD ANSLUTNING (i mixern)?
Ursäkta mig för mitt dåliga kunnande inom detta område.

Användarvisningsbild
Fredrik Thörn
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 682
Blev medlem: lör 30 jun 2012, 19:36
Presentation: Skapar event och ibland blir dom bra också!
Ort: Lidköping
Kontakt:

Rackmixer

Inlägg av Fredrik Thörn »

En vettig dj-mixer/konsol har balanserade utgångar, vet du vad dom använder för utrustning?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Lidköpings Ljud & Ljus - http://www.lidkopings.se

Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Re: Rackmixer

Inlägg av Stefan Larsson »

Anläggningen som hänger där är cv, aktiva högtalare
Dessförinnan sitter en behringer eq monterad.
Ljudkortet/ipad:en är en alesis iodock2.

Johannes Nordgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1349
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 22:08
Kontakt:

Re: Rackmixer

Inlägg av Johannes Nordgren »

PRE16 och PRE26 har vi kört mycket och aldrig haft ett problem, brum lr annat trams....har funkat kanon!

Sen har vi kört en hel del cloud också....också bra skit :-)
We make good music sound great!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1880
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Re: Rackmixer

Inlägg av Jonas Larsson »

Har du inte långa avstånd mellan ipad/mixer och discomixer/mixer så fungerar det väl med obalanserat också. Så kör du balanserat sedan efter mixern ut ut i systemet. Om det nu är enklare att hitta en mixer som gör det du vill till rätt peng, som inte har balanserat in.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Stefan Larsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 46
Blev medlem: sön 31 aug 2014, 13:38
Presentation: Stefan larsson, "delägare" i det blivande uthyrningsföretaget LS-Event. Musik och tekniknörd sedan barnsben. Har ett förflutet inom bilstereons värld. Nu är det en karriär inom Ljud,Ljus som gäller. Varför inte satsa på något man brinner för?!

Re: Rackmixer

Inlägg av Stefan Larsson »

Jag hade egentligen behövt en rackmixer med minst 2st balanserade men även några obalanserade ingångar.
Jag kommer köra på en samson sm-10 och får göra en version med balanserad xlr-tele kabel och en RCA-xlr kabel.
Det får
Bli en sån lösning när man fått en begränsad budjet.
Tack för alla tips och synpunkter!:)

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster