Vilken mixer ska jag välja?

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Arild Rønes
Rookie
Rookie
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 13 sep 2010, 18:08
Presentation: Rønes Musikk - www.ronesmusikk.no - Rønes Musikk

Re: Vilken mixer ska jag välja?

Inlägg av Arild Rønes »

Kristian Nilsson skrev:Tack för era svar!
Jag känner mig väl lite smått allergisk mot Behringer, men jag kanske får skaffa medicin mot det? :wink:
Spontant så känns det ju bättre att lägga till några tusen och köpa en enklare Soundcraft i så fall, men det kanske är helt fel?

Arild, menar du att Behringer X32 och Yamaha LS9 är bättre än Soundcraft SI?
Det som är mest aktuellt för mig är i så fall Soundcraft Expression eller i liknande prisklass, men denna kanske är ännu sämre enligt dig?

Mikael anser ju att Soundcraft är bättre än Yamaha, men jag antar att det hela också är en smaksak, även om jag blir lite förvirrad när det gäller just ljudkvalitén...

/Kristian
X32 er bedre enn LS9 på det meste, kanskje med unntak av EQ. X32 låter faktisk veldig likt Midas Pro2. Flere av mine kollegaer i Norge gjorde nylig en blindtest mellom Pro2 og X32 og ingen klarte å høre forskjell. Nå sier jeg ikke at X32 er like bra som Midas Pro, men preampene er veldig like. Så har jo Midas mye som X32 ikke har. Og pga. av historien til Behringer og prisen på X32 vil den aldri bli en rider-mikser, men til alle som skrur selv og ikke har gjesteteknikere vil jeg definitivt anbefale X32.

Jeg har aldri brukt SI, men de billigste digitale stageboksene til Soundcraft låter ikke bra. Men har hørt den med analog snake og det låt bra ihvertfall.

Rikard Emriksson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 60
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 10:52

Re: Vilken mixer ska jag välja?

Inlägg av Rikard Emriksson »

Ingen som vill slå ett slag för Presonus 24.4.2?
Sonitus Eventteknik

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Vilken mixer ska jag välja?

Inlägg av Niklas Elste »

Tror avsaknaden av motorfadrar får de flesta att dra en djup suck

Förutom den bristen verkar det vara et t helt ok bord

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Re: Vilken mixer ska jag välja?

Inlägg av Leif Baltazars »

Som slängbord till mindre gig... om man vill komma väldigt billigt undan. Bättre än sitt rykte. :oops:

http://www.behringer.com/EN/Products/QX2442USB.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Kristian Nilsson
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 442
Blev medlem: mån 09 aug 2010, 02:34
Presentation: ........................................

Re: Vilken mixer ska jag välja?

Inlägg av Kristian Nilsson »

Tack för alla svar!

Jag har ännu inte tagit något beslut, velar lite mellan analog/digital.
Upplever ni att en digitalmixer generellt är mindre driftsäker?

Jag fick syn på Yamaha MGP32X, någon som testat den?

Mvh
Kristian

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: Vilken mixer ska jag välja?

Inlägg av Niklas Elste »

har instalerat ett far soundcraft EPM dom fukade skitbra men saknar effekter men då finns det en serie som heter EFX dock är det bara upp till 12 ch

annars har jag inga bra tips då blir det nog nå annat (du får leta någonannanstans innom harman gruppen) :D

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster