nyfiken på Soundcraft SiEx3

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Martin Schöld
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 11:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: nyfiken på Soundcraft SiEx3

Inlägg av Martin Schöld »

Niklas Elste skrev:så vad kostar ett case till bordet?

och ja det är klart jag förstår att de större har mer möjligheter men hur ofta har man mer än 66 kanaler in (förutom körinspelning med många tagningar och liknande)

hur funkar subgrupperna på detta bord?
TIll 24-ch kostar det 4 400:- och 32-ch 4 800:-

Soundcraft har valt att kalla bussarna för "mix" istället för AUX eller subgrupp. Det går förstås att ställa sends före eller efter regel, och eftersom en subgrupp i själva verket är samma sak som en aux efter regel där senden står i 0db unity-gain så har man valt att inte ha subgrupper på det viset utan man kan lätt hålla in ALT när man trycker på ON på en send till MIX-buss så ställer den sig i 0db och man har en subgrupp. Låter kanske krångligt i text men det är mycket enkelt.
Man får upp sends till mixarna på regel genom att trycka på dedicerade knappar ovanför reglarna.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1504
Blev medlem: sön 04 dec 2005, 17:11
Ort: Lidköping

Re: nyfiken på Soundcraft SiEx3

Inlägg av Per Johanson »

Precis som på en XL3:a.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Användarvisningsbild
Niklas Elste
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2169
Blev medlem: sön 13 jul 2008, 15:58

Re: nyfiken på Soundcraft SiEx3

Inlägg av Niklas Elste »

alltså man har 14 va duvill mixarar totalt så 14 monnitor eller 14 subbrupper eller vad som i mällan i sterio?

Martin Schöld
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 33
Blev medlem: ons 04 feb 2009, 11:10
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: nyfiken på Soundcraft SiEx3

Inlägg av Martin Schöld »

Niklas Elste skrev:alltså man har 14 va duvill mixarar totalt så 14 monnitor eller 14 subbrupper eller vad som i mällan i sterio?
Jag har för mig att 6 av 14 är ställbara i stereo, får dubbelkolla och återkomma. Om ingen annan svarar innan.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 11 och 0 gäster